|
|
|
|---|---|
|
varför ska man inte chipa m5 3,6:an | |
|
Därför att du antagligen inte vill betala för lägre, eller i bästa fall, samma effekt som org. och betala för det?! I övrigt så sök så hittar du tidigare trådar till bromsade M5'or i England. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Verkar finnas många som har bränt kolvar på M5 3,6-litersmotorn när de chiptrimmat! För mager bränsleblandning och/eller för optimistisk tändkurva kan ha varit orsaken till detta (vilket trimchipet direkt har påverkat med de nya parametrarna). I grunden felaktigt programerade chip egentligen! (men det vet man ju inte i förväg!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok...tack grabbar. |
|
|
Det är 3.8 motorerna som inte lämpar sig något vidare att chippa. Vad jag vet är det inga problem med 3.6 motorn, såtillvida att man vet vad man gör. Qvarnis |
|
| Mappa bilen med Unichip istället jag fick 339hk och 390nm i bänk i min 3,6a. Sök på Unichip det finns massa info här på forumet om detta. | |
|
M femman: de ska ja kolla på direkt....men va e de för skillnad på unichip å vanligt chip ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.