AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.250

kompressorkitt m3 e30

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hejsan, jag undrar om de är någon som vet om det finns något färdigt kompressorkitt till min kompis bil?
Det är en BMW M3 E30 -88.

Tack på förhand.

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Det finns det säkert, men jag är inte rätt person att svara igentligen då jag faktist inte har en jävla aning... ;)

Jag kan i stället passa på och fråga...
-Är han är inte sugen på turbokonverering då?

Jag ska bygga 3 st. turbogrenrör till M3:an inom loppet av två månader.
Finns det fler som är intresserade så är det smidigt om jag kan bygga fler när jag än då är varm i kläderna... =)

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Nej, han är inte intresserad av turbo alls. Han sugmotor trimmar den hellre än turbomatar den.
Jag håller med honom om att det finns VÄLDIGT många BMW med turbo redan. Men jag har inte sett många M3 E30 med kompressor. Så det vore ju väldans fränt. ;-)

MVH Morgan.

Länk
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
OK!
Men det finns inte så många M3 E30 heller med turbo... Det är inte så många som törs... ;)

Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Han verkar iaf inte vara speciellt intresserad av att ha mycket och rolig effekt måste jag ju säga iaf. I sådana fall bygger man turbo.

Ett väldigt dåligt skäl till att tro att en kompressor konvertering är roligare är att det skulle vara lättare och billigare vilket kan dementeras direkt. Andelen jobb är ungerfär lika stor och han måste ändå ner i kompression för att kunna ta någon effekt!
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag kanske ska göra klart att han INTE är ute efter en dräpare. Han vill bara ha en piggare bil än som den står nu. Och han vill ha kompressor. Punkt slut....
Jag frågade om det var nån som visste om det fanns färdiga kompressor kit att köpa till M3 E30. Jag frågade inte vilket som är bäst, turbo eller kompressor. Det är HELT ointressant, det är kompressor som gäller i den bilen.

MVH Morgan.

Länk
TR
73
TRY ME
M3 -88 Turbo
Finns en kille i Tryreso som byggde en m3 e30 kompressor for ett par ar sen. Iofs var det JWR som byggde den och det jag vet var att dom kopte en halvfardig sats fran nagon firma i Norge som gav upp utvecklingsarbetet pga av kostnader och for liten kundbasis. Tydligen ett javla projekt da det tog bra med tid for dom att bygga den. Han hade en hemsida forut, ska kolla om jag hittar den. Annars haller jag med dom andra, TURBO om det ska vara nagot, bygger sjalv just nu och vantar pa ett litet paket fran bonje med grenror :)
Länk
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Såg en när jag var hos ESS senast, nån normann som hade som "lekbil" tror det var en skruvkompressor på den, men inte helt säker...
m3
324
m3jonas
M3-87 Turbo
325ix -89
330xd touring -02
Spännande att se att så många sågar kompressorvarianten direkt...
Själv håller jag på och bygger med en Autorotor skruvkompressor på en M3:a. Hoppas på att det blir kul trots alla pessimister här inne...
Förstår själv inte vad nackdelen med kompressor ska vara om man inte är ute efter tokmycket effekt?!

Som svar på frågan kan jag dessvärre inte hjälpa dig med tips på någon firma som säljer kit.

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Tror säkert ESS kan hjälpa dig i någon form iallfall.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
fasen vad schysst med en kompressor på en m3 e30....

///325///
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.