|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Någon som vet något om denna bilen ? Tycker säljaren borde talat om vad som är gjort med motorn. Länk | |
| Ca 370 hk...här är en 525 med ca 300 hk. Ingeting är omöjligt på blocket! | |
|
M3:an med 370hk är ju faktiskt ingen omöjlighet...men....de som är seriösa och kan lite brukar skriva ut allt i trimväg jävligt detaljerat....men man vet ju aldrig... Kolfiberinsug Kammar Sportsystem Mappning så är man i närheten med en 3.2:a. Kan dessutom vara en fabrikstrimmad också....men de borde han ju absolut skriva ut.... 525:an däremot verkar ju minst sagt oseriöst.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Fabrikstrimmat? Visste inte att BMW M GmbH höll på med sånt?! Berätta gärna mer... M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Jag vet inget så...men det står ju i en del annonser bl.a på mobile att dom är fabrikstrimmade av H&H eller vad dom heter exempelvis.... Men det kan ju iof bara vara prat.... MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Om det är den M3an som gick i Sandviken förut så är det 37x hk i den! Jag har åkt med i den bilen vid två olika tillfällen, och även pratat med ägaren ett flertal gånger. Det ska finnas bromspapper på effekten, och även kvitton på hundratusentals kronor. Jag har för mig att det var H&H som trimmade bilen i tyskland! Ägaren berättade för mig att motorvolymen är förstorad till 3.4 liter, och i övrigt är det mesta gjort åt den! Motorljudet i den bilen är helt otroligt, har aldrig hört någon m3a som låter i närheten så häftigt som den bilen! OM det nu är den bilen jag menar, så måste det vara en av de (den?) mest påkostade och råaste M3orna i hela Sverige! Tyvärr blev jag inte av med den M5a jag hade när den här bilen såldes från Sandviken, har fortfarande ångest över det.. MVH Tobbe |
|
| Bilen jag pratar om heter förresten RAD XXX.. | |
|
Rent spekulativt från min sida eftersom säljaren inte skriver ut diverse (dyra) trimåtgärder: 1: Sportluftfilter = 5-10% effektökning (enligt reklambladet) = 15-30hk 2. Trimchip = 5-10% effektökning (enligt reklambladet) = 15-35hk (beror lite på om man utgår från ursprungseffekten eller den "trimmade effekten (sportluftfiltret)) 3. Sportavgasrör = 3-5% effektökning (enligt reklambladet) = 10-18hk (beror åter lite på vilken effekt man utgår från) 4. Kanske något käckt Zatzy-klistermärke eller liknande som borde ge minst 5hk! Vips var man uppe i 370hk+.......tänk om bara BMW:s motorsportavdelning fått reda på att man kan öka effekten så enkelt, då hade man inte behövt lägga ner dyra pengar på motorutveckling...! Men som sagt rena spekulationer från min sida, baserat på hur många annonsörer brukar resonera. Det som står i reklamtexten för trimchip, sportluftfilter, sportavgasrör, superdupertändstift, diverse mackapärer som man stoppar i insugningsrörer för att få "snurr på insugningsluften" (Cyklon eller vad produkten heter), och alla andra mirakelprodukter som (lite för godtrogna) kunder köper, måste väl vara sann!!!??? ;o)) Givetvis ger ovanstående trim marginella skillnader, om ens några....i vilket fall är det garanterat långt från några 370hk med bara dessa åtgärder! Pratar vi om vassare kamaxlar, högkompressionskolvar och annan mekanisk triming samt fullständig mappning av motorn med dessa komponenter, kanske man kan närma sig dessa effekter....men då har man nog kostat på motorn minst 35-50 000kr....vilket säljaren troligen inte hade varit sen att påpeka! Även kompressor eller turbotriming lär lätt ge dessa effekter, men om motorn pallar med det i längden är en annan sak... Skall bli intressant om det är någon som får reda på "trimmningen"! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Länk Efter att ha sett den annonsen kan jag med säkerhet säga att det är rätt bil! Det är naturligtvis tråkigt att se en sådan extrem bil som verkar vara lite opedantiskt skött (lortig under huven), men jag kan garantera(!) att 370 hk inte är taget ur luften! Den är extrem! |
|
|
M3_Lover: Jag missförstod nog dig när du skrev "fabrikstrimmad", trodde du menade BMW och inte något tuning-företag. Bromspapper tycker jag är ett krav när man skriver dyl effekter + att GT inredning inte känns speciellt seriöst i en "vanlig" M3 + massa kylvätskestänk i motorutrymmet Länk till en till M3 med samma trim. (kammarna är inte ens bytta) Länk M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Att inte killen inser att det e lika bra att han kör rishögen till skroten !!! Den enda frågan som e oklar runt denna bil e ju vem av alla experter på forumet som ska ringa till han å tala om detta för ägaren!!! Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
Christer, snarast bör väl någon tala om för säljaren att han bör upplysa om de trimningsåtgärderna som har lett till de påstådda 370hk....har han eller någon annan faktiskt lagt ner mycket pengar på seriös trimning, är det tunga försäljningsargument som bör framkomma redan i annonsen (om han vill locka köpare vill säga)! Allt för många personer slänger på "låtsastrim" och tror att de har en veritabel raket efter det. Som annonsen är utformad nu, tolkar i alla fall jag den som en i mängden av alla dessa önsketänkande personers egna fantasifulla effektsummeringar, vilka enbart bygger på reklamtexter i tidningen Bilsport eller annan lika "säker källa". ;o) Om detta antagande är sant eller inte, blir ju egentligen oväsentligt eftersom många presumtiva kunder slutar läsa annonsen redan där.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Johan B: Jag håller med dig, annonsen är väldigt dåligt utformad. Du har också rätt i att många anger felaktigt optimistiska effektangivelser i säljesannonser. Jag tror inte dessa personer försöker luras, de är antagligen inte lika insatta som många på detta forum. Just i det här fallet tycker jag att det är synd på en speciell bil. Jag hoppas att någon som är ute efter en extrem M3 litar på mig när jag säger att den är värd att kolla upp! |
|
|
370 hk är fullt realistiskt med det trimmet på en 3,2 liters maskin. Själv fick jag papper på 342 hk från köhler när han gjorde samma typ av modifiering på min M3 3,0. ***BMW ägare är nutidens arrendebönder i försäkringsbolagens feodalsamhälle*** |
|
| Är det bara jag som inte gillar en blå bil med grön inredning.. ;) | |
|
Jag har ett tips till alla er som ev är sugna på denna kärra och som tycker att annonsen är dåligt utformad !! Ring upp han, så kan han säkert redogöra för trimm osv!! Kan han inte det finns det större anledning att klaga i div forum . OK !!?? Mao skriver jag samma som i mitt inlägg ovan dock utan ironi!! Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
|
En sak till som jag tänkte på !! Det fullkomligt vimmlar ju av M3 E36 till salu och ganska många verkar anses som oseriösa/slutkörda!! Är detta verkligen sant eller är det bara det att vi lever i Sverige, landet lagom, tro!! ( Jag vet att dom körs hårt etc men ändå ??) Jag bara undrar ?? Mvh Christer "Den som har mest grejer när han dör vinner!!!" |
|
cane |
Stämmer nog att det finns många "lik", när jag köpte min förra sommaren tittade jag på säkert 10st sunk ex innan jag hittade en vettig. Stor variation på både pris och skick mao på dessa bilar som börjar bli till åren. |
|
De börjar ju blir ruggigt billiga också. Fanns en blå tvådörrars som såg fin ut för 79' på börsen för ett par veckor sedan. VEt inte hur det var med den, men priset ntyder ju en del att fixa... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Den har varit till salu länge, pratade med ägaren för nått år sedan då gick det inte få ur honom mycke, ingen säljare direkt... Synd med Blå bil, grön inredning, kilia 17"are o dåligt skött vad beträffar tvättar i alla fall, Kunde ju varit hur grym som helst annars. Finns en till H&H trimmad inte till salu nu men för 2 år sen, svart med grönsvart skinn o feta fälgar i toppskick. Den va grym!!! =) Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
star |
Är provat och kört mot denna M3:a i annonsen, när föregående ägare hade den! Drog den på varenda växel med en Orginal 3.2l Vet inte om något var fel på den då, men några 370hk hade den då inte |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.