|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hur ska knapparna till stolvärmen lysa på E32:an? Är det som det ska när det lyser på båda sidorna av knappen när stolvärmen är avslagen, men när man slår på ett läge så slacknar belysningen på den sidan av knappen som man har nertryckt? Ska inte det läge som man har nertycktt lysa starkare när det är på istället för att slockna? (Samma fenomen gäller för samtliga stolvärmeknappar) Mvh Fredrik | |
|
Den styrka som är påpslagen ska lysa starkare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack! Vet någon vad felet kan bero på? Är det en annan lysdiod som ska tändas när man startar värmen, samtidigt som den som lyser innan slocknar? Mvh Fredrik |
|
|
Hej igen! Det som Erik W säger låter ju mest lågist, och så var det också på en 528 (E28) som vi hade förut men det konstiga är att alla fyra knapparna (även bak) slocknar på den sidan som man trycker ner. (Jag tror att det stämmer som Erik W säger, men det konstiga är att det är exakt samma symtom på alla fyra, bara otur kanske?) Kan Ni inte prova hur det är på era E32:or? Kan det var olika på olika årsmodeller? (Det gäller en 1990:a) Mvh Fredrik |
|
|
Hej. Samma på min 89:a.Knappen lyser bara i mitten läget. Får ingen värme i sätet heller. Mvh Micke |
|
|
Nu har jag kollat lite noggrannare. Med motorn igång så beter sig min E32-89 som jag skrev innan, att det nedtryckta läget lyser starkare. Det ej valda läget lyser svagt, om man har ljuset påslaget. Men är motorn avslagen så slocknar det valda läget, precis som du beskriver. 9/90 (dvs 1991 års modell) infördes en ny strömbrytare, som återfjädrar. När man stänger av motorn "glömmer" den tidigare läge, och man måste starta värmen varje gång man startar bilen. Min E34-95 har denna strömbrytare, och på den lyser det valda läget starkare oavsett om motorn är igång eller inte. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.