|
|
|
|---|---|
|
Någon som känner till vad som skiljer på wallothnesch "Head gasket reinforced for high-performance and motor sport (developed by ALPINA) for 535i" och en std bmw packning. Den ska annvändas på en kortslagig alpina m30 maskin. | |
|
Hejsan, jag skulle tro att den "förstärkta" packningen har en liten skärring som biter i lättmetalltoppen. Dessa har funnits lite till och från till M10 - M30 motorerna. Packningen tål högre komp eftersom den inte kan glida utåt. Rekommenderas starkt men toppen och helst också blocket skall planfräsas. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
Det är den packning som sitter på alla Alpina B10 Biturbo. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Stephan, är du 100% säker på detta...spec då borrningen inte är samma på dom olika motorerna. B10-bi 92mm, kortslagig m30 93,4 mm och dom har inte samma packning som övriga m30 maskiner. Jag betvivlar starkt att det är samma packning till dom olika maskinerna. Bosse, jag misstänker samma sak! Givetvis så byts inte endast packningen ut...utan det är total genomgång av motorn som gäller. Av slöhet och att jag knappt är hemma längre så har jag inte fått i väg ett mail till wallothnesch och frågat källan ännu. |
|
| pelle har du nån länk till var man kan köpa den packningen? behöver en till min 89mm 745 snurra, hur går det med en packning avsedd för större borr än vad man har? | |
|
jimboo, För "stor" packning innebär kompressiionsförlust men också att delar av förbränningsrummet tänder senare; den del som ligger utanför diametern. Detta innebär effektförluster. Det kan också inträffa andra negativa fenomen. Alltså, inte att rekommendera. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| ok, det var ju inge bra, finns inga kraftiga packningar till 3.2:an ju =( | |
|
Dom har förstärkta packningar till dom maskinerna oxå Alpina förstäkt till 3,0-3,3 Länk std packning Länk kortslagig m30 Länk Länk |
|
| man tackar! är dom byggda lika som till biturbon? dom ska ju tåla endel? jag hittar inte ens packningarna på sidan? e ja blind? hur mkt kostar dom till lilla borren? | |
| hittade nu. 4000 e ju vad man får ge på BMW också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.