|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Va på skånemässan ooch där visade ett säkerhetsföretag mig ett billarm där du fick en liten sändare till som tjöt och vibreade om larmet går på din bil.sändaren var som en liten nokia i storlek och räckvidden var 1,5KM samt genom betongmurar osv.Dosan som man kan ta hem kunde man även styra klimatanläggningen med,starta bilen med den och styra fönsterhissarn om man ville.Låter som en dröm för oroliga M3 ägare som har bilarna parkerade på gatan,bara att ha sändaren under kudden samt ett basebollrack i beredskap.Den ska vara ultrakänslig mot vibrationer som man kan ställa in eller ngt.Någon som har det eller hört talas om det innan?? BMW - i nöd och lust? |
|
Just det här larmet som du talar om har jag aldrig hört talas om. Men det finns redan sen tidigare larm med samma princip. Bla Carguard har ett larm som du kan koppla så att bilen skickar ett SMS till din mobil vid åverkan. Hade jag en M3 eller liknande som jag var tvungen att parkera på gatan så skulle jag inte kunna tänka mig en annan typ av larm än dom som gör att man blir medelad via någon dosa eller liknande. Ett vanligt billarm som tjuter på gatan bryr sig 99% inte sig om och gör därför inget men om du själv får larmet på sängbordet då har du ju möjlighet att göra något.... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
cane |
Jo, sett de där med extra lång räckvidd... tyvärr är de oftast inte lagliga i sverige då de använder sjötrafikens frekvenser. Vanliga pagers funkar inte för mig då det skiljer två betonghus samt 3 våningar mellan mig och mitt underjordiska garage. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.