|
|
|
|---|---|
stimpenbmw |
Kollat på en E34 i tyskland. Har fått reda på att man kan få info om servicen som e gjort hos BMW i tyskland om man har reg nr och chassinr och frågar hos en svensk bmw försäljare. Men måste bilen finnas i sverige då? Om den e i tyskland fortfarande? Måste man ha det tyska reg nrt då? För den bilen jag kollat på e hos en handlare och där e inget regnr på bilen. Räcker det kanske med chassinrt? Hur får jag infon sen? Måste det faxas eller ngt? |
|
Hej, Du behöver endast chassinummer. Kostar 200 spänn. Man får mätarställning vid service på BMW, men på bilar jag har kollat på kom inte alla servicar med. Dessutom fanns det servicar på utskriften som inte fanns med i serviceboken. Tror inte det är något skumt med just de bilarna för övriga uppgifter (bland annat de mätarställningar när stor service gjordes) stämde. Skulle rekommendera att du får Fahrzeugbrief faxat, går in på www.nummerupplysnnigen.com och tar reda på numret på förra ägaren. Snacka med honom, det ger så mycket mer (har bilen varit krockad, mätarställning, är den servad, etc, etc). Mvh, ThePuc |
|
| Tar dom bara 200:- för kontrollen? Var då? Min BMW-handlare i Skellefteå skulle ha 400:- för samma tjänst...kanske försäljaren tänker tjäna lite extra... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det verkat vara upp till den lokala handlaren vilken prissättning som gäller för sådana tjänster. Det hängde en prislista innaför disken Bmw Örebro det var regnsesorprog. servicelampa,datacheck mmm sådant saker som ständigt debatteras på detta forum. MVH Hasso |
|
Japp, gjorde det i måndags. 200 spänn per bil. Mvh, ThePuc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.