|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det stämmer bra, den har jag funderat på länge, kostar 110:- på mekonomen... Men en del grejer säger mig att det inte är den... Bilen uppför sig exakt såhär... Vid kallstart, lägger den sig först på 1000 varv, 5 sek senare börjar den svajja lite 700-1000 varv, sedan lägger den sig normalt.. När bilen körs går den normalt, Bilen är nyservad i fredags med allt vad det innebär... Stänger jag av bilen efter en halvtimmas körning, Och startar den direkt efter, är allt som det ska... Väntar jag istället 1-2 timmar, blir den lite tjurig och får köra en 5-10 sek. på starten innan den vill sig... Då tycker jag att det låter som att sopptrycket försvinner och måste tryckas fram mer från pumpen?! Men Givarn har jag fått tips från bilmekaniker att byta! Kopplade bort den och försökte starta utan men då startade den inte alls... Kallstarten vet jag inte var den sitter ? Nån som vet? Någon som testat bytt givare? |
|
| Vad har du för bil Kovo? | |
| 520:- | |
| 520 E34 eller? | |
|
E34 japp... |
|
|
Felet beror inte på temp. givaren iaf. Den har jag kontrollmätt vid olika temperaturer och den var ok. (Enligt Bentleys Manual.) Luftmängdmätaren har jag bytt, ok den med. Diverse relän är bytt, ingen skillnad. Det är 2 saker jag misstänker: *Läckande spridare *Defekt tankavluftningsventil (Osäker på funktion.) Nr 1 på följande länk: Länk |
|
| Har också fått tips om att spridarna kan vara orsaken, men tycker d låter ologiskt, för när man bilen startar så går den aldrig orent, borde inte den göra d om det droppat ner bensin i en eller flera cylindrar? Bara en egen tanke.... | |
|
Häll: Precis så upplever jag min bil! Borde slå ihop oss och försöka lösa dessa irriterande fel!! |
|
|
per_j82, Vad fick du för mätvärden på tempgivaren kall o varm? hittade detta gamla inlägg o har ungefär samma problem o bränsletörst. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.