|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Läste idag i bladet att man eventuellt kunde bli uttagen som testförare åt Blizzak (.. har inte lärt mig att stava det rätt ännu..). Man fick två däck gratis om man accepterade uppdraget och köpte två egna. www.testforare.se Tänkte kränga på 4 st friktionsdäck på mina nylackade BBS- split 16". Anmälde mig att provköra och utvärdera 225 - 55/45 - 16? Slipper man köpa två av dem är det väl helt OK? Tänker ändå övergå från spik- till friktionskonceptet. MVH /// Paap R ... på väg att skriva kontrakt med Blizzak |
|
Verkar vara ett helt okej erbjudande. Tyvärr har Blizzak tappat mycket mark gentemot sina konkurrenter. För 4-5 år sedan var det överlägset bäst bland friktionsdäcken, numera har väl Nokian och Gislaved/Continental tagit över. ///Mvh Sören, med många mil med Blizzak och Nokian friktionsdäck "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Har också anmält intresse som testförare, får väl se om man blir utvald. Man tackar ju inte nej till två gratisdäck, även om jag aldrig tidigare har kört på Blizzakdäck. LF |
|
Ras.mus |
Får kanske kolla upp vilket pris ni får på de två däck ni måste stå för själva! Och jämföra det med däckonline t.ex... Man vet ju aldrig... |
Paap Reeder |
...precis Ras.mus vad jag är orolig över. Vi får se hur det slutliga erbjudandet ser ut. skåne ... synd att du bor där nere annars kunde vi haft biltävling och utvärderat den. MVH /// Paap R |
|
Paap Reeder, Trots att jag är skåning av börden bor jag sedan många år i Mölndal (Göteborg), där jag på grund av mitt idiom kallas "SKÅNE". Så det har jag anammat! Men Mölndal är trots allt nog ändå för långt från Stockholm för att ordna en tävling. Fast det kunde ju har varit kul! LF |
|
Paap Reeder |
... har ngn blivit antagen? Jag blev det ej men fick erbj om att köpa nya Blizzak med 35% rabatt. MVH /// Paap R |
|
Det är ingen "PR-grej" då?? |
|
| Jag har blivit antagen, fick meddelande igår. Jag ska kolla upp vad jag får ge för de två jag måste betala. Blir det totalt sett 50% billigare än Nokian RSI som jag annars hade tänkt mig så tar jag erbjudandet. De har ju fått hyffsat betyg i årets tester. | |
|
Ja, jag blev också antagen, ska också kolla priserna till veckan. Tyvärr finns dom ju inte på däckonline för o göra en prisjämnförelse...... Nån som hittat dom på annat håll, så man vet om det är ett bra erbjudande eller inte, kanske är så högt prispåslag från Bridgestone så det inte blir nån stor fördel........ ///Magnus |
|
| hehe....blev utvald.......köpte mig en uppsättning 215-45-17 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.