|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, är det någon som vet när den nyfejsade 7:an kommer? Kommer den måntro redan under hösten? MVH | |
| Februari säger min info men jag har den inte bekräftad från officiellt håll. | |
|
Okej, tackar. Tyder alltså på att den kommer framåt senvintern/vårkantern då. MVH |
|
| Nån som kan länka senaste spionbilder? | |
|
Svarar på min egen fråga... Fick just det färskaste nummret av Teknikens Värld. Där avslöjas de senaste spionbilderna på nya 7-serien som ska lanseras på Genèvesalongen i mars. Svårt att utifrån bilderna avgöra hur den kommer att se ut utan maskering men fronten verkar bli lägre och rundare och blinkersen i strålkastarna verkar ha flyttats från överkanten till sidorna, precis som det ska vara. Dessutom avslöjades ändringarna i motorprogrammet: 730i får ny Valvetronic-sexa på 254 hk 735d med ny 3-litersdiesel på 268 hk 740d får 300 hk mot tidigare 258 hk Och lite senare: 735i ersätts av 740i med 4-liters V8 på ca 315 hk 745i ersätts av 750i med 4,8-liters V8 på ca 425 hk Att 745 ska ersättas av 750i har jag hört förut så det borde stämma. Detta innebär även att 545i/645Ci ersätts av 550i/650i vad jag hört. MVH |
|
| Faceliften fungerar från och med Aprilproduktion. | |
| Låter rätt osannolikt att nya 745i skulle få runt 425 hk, tycker jag. Den borde ju rimligtvis få samma 4,8-litersmotor som X5 4,8iS, kanske något starkare. 760i måste ju få en ganska rejäl effektökning också, speciellt om 745i skulle få 425 hk. | |
|
Äntligen får man höra att det kommer en 730 med ny sexa på 254 hk. V8:a är ju lite dyrt att köra och underhålla så om 10 år kanske man har råd att köpa en 730 och sammtidigt åka billigt. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Janne2 bmw_chrille skrev inte att 745an skulle ha 425hk utan att den skulle ersättas med 750/425hk mvh besservissernisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.