|
|
|
|---|---|
| Jag har funderat på att lacka ner min kärra. den där lilla biten som ofta är svart som sitter längsner och runtom bilen (ej listen) nån som vet vad det kan kosta? sen undra jag hur jag ska dra kablar fram till steroen på e34. Bilen är ju tätare en en pansarvagn så det är inte lätt att dra kablar fram till stereon och en mindre att dra dem från batteri till bakluckan genom torpedväggen. | |
|
Torpedväggen?!?!?! vad skall du där och göra när batteriet sitter under baksätet?? Lågnivå kablage till skuffen dras enklast i mittkonsolen (INTE högersdan där löper stora feta pluskabeln...) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Jag brukar dra lågnivån på vänster sida och börja i stereons ände. | |
|
Gasar-Magnus Det är ingen regel om att batteriet verkligen sitter under baksätet. Finns flera trådar om detta... |
|
|
när jag drog lågniva så drog jag efter vänstersida på bilen. drog den under mattan. gick hur fint som helst.. |
|
| poängen är ju att dra den så långt ifrån pluskablar med mkt ström (grova) för att slippa irriterande pipljud pga störningar. Även mkt viktigt med rejäla jordkablar i rena anslutningar. | |
|
På 530 -93 sitter batteriet under baksätet, inget snack. Håller med om att det är bäst att lägga lågnivå på kardantunneln. Visst, det är meckigt men det går. På vänster sida ligger högtalarkablarna, anetennkabeln samt eventuella signalkablar till originalslutsteget som sitter i vänster bakskärm. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
och på 540i sitter batteriet under baksätet! //norda |
|
opus |
Likaså 535ia opus |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.