|
|
|
|---|---|
|
Hei! Skal ställa av bilen nu, og tenkte ta ur/koppla bort batteriet. Men tenkte også låsa dörrene.. :) Vet inte hur det funkar når batteriet er urkopplat, så derfor jag frågar.. så det blir rätt!! | |
|
Du får låsa med dörrknapparna, som på gamla goda tiden! Och därefter låsa bagaget med NYCKEL!!! /B |
|
|
Lås också tankluckan, det går att nå motorn bakom bagageklädseln på de flesta BMW. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Går inte att låsa på z3, tyvärr. /B |
|
|
Beppo?? Tankluvkan kanske inte går att låsa men väl tanklocket. Jag har iallafall orginal nyckeln till denna. Erikw: Om man tar ut batteriet spelar det väl ingen roll att man når låsmotorn, eller menar Du att tjuven kan ha med sig ett batteri och "starta" låset utifrån?? Kongen: Det går väl att låsa bilen med vanliga knappen utan att ha bagaget stängt och sedan bara låsa skuffen manuellt?? /Caspar Länk |
|
|
Caspar: Låses inte tankluckan med c-låset, precis som på alla andra BMW? Ingen ström = tankluckan är det i det läget som när strömmen togs bort. På mina BMW går låsmotorn att låsa och låsa upp manuell. Din kan ju vara efterutrustad med låsbart tanklock? På sidan 143 står det beskrivet hur man nödöppnar tankluckan, rimligtvis borde man kunna nödlåsa den också: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har klurat ut det nu!! Trykka ned dörrknappen på passager dörren, stenga den og förardörren, koppla ut batteriet, og så låsa bakluckan og förardörren med nykkel.. Kom ihåg at rutorna måste upp også! Annet alternativ er å trykke ned förerdörr knappen från bagasjet (alla dörer låser)! og så koppla bort batteriet og stänga bakluckan.. |
|
|
kongen!!! ska du ställa av din bruks m coupe?? blir det shurgard detta året åxå? Billigt o bra ;) Ska upp till sthlm den 12-14 nov.Kanske stråla samman o ta en kopp java?? Anders M-POWER! |
|
|
Erikw: På min M finns det inget som ens antyder om låsbarhet på tankluckan utan det är bara tanklocket som kan låsas och detta görs väldigt manuelt (tack och lov.. elkablar till tanklocket låter he,skat!!) . Det kanske blev ändringar iom faceliften?!? /Caspar Länk |
|
|
"he'skat" betyder som alla vet "hemskt"!! F-n vad tangentbordet är konstigt ibland.. /Caspar Länk |
|
| Precis! Själva luckan på en Z3 är inte låsbar övht! Men locket är det.... | |
|
Men kolla här: Länk Där syns ju centrallåsmotorn till tanklocket (uppe till vänster). Och i länken i mitt förra inlägg står ju beskrivet hur man nödöppnar luckan, ifall centrallåset gått söder. Skillnader i årsmodell eller utförande för USA, kanske? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Z3m coupè har inte lås på luckan över tanklocket som har lås. | |
|
Anders W: Måste ställa av nu, vinter + m coupe er ikke bra!! :) Har hittat litt billigere garasje nu!! haha.. Send en mail så tar vi en fika! Skal du kjøre z4 oppover?? |
|
|
Min brors M-roadster -99 (sen -99) hade lås på tanklocket med centrallås... Jag har bara haft Z'or som varit tidiga -99 eller äldre och har aldrig haft centrallåst tanklock. Jag trodde därför att dom faceliftade bilarna, mao bilarna tillverkade sent -99 eller senare har centrallås på tankluckan... är det inte så?! /Magnus |
|
|
Nej, jag har inte det på min i alla fall.Men M roadsterns kaross uppdaterades ju heller inte vid den almänna faceliften. /B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.