|
|
|
|---|---|
| är det någon som har det i såna fall vart har ni fåt plats med dem | |
|
Finns ingen vettigt plats för dem rakt av. De är svåra att placera pga formatet. Vad skall Du ha dem till? Bara bas eller är det flärvägshögtalare som Du skall spela full register med?? Såga i hatthyllan är ingen vits, det kan man göra för att få ut ljudet ur en baslåda i skuffen men om högtalaren ligger direkt under suffletten "dör" ljudet totalt. Skulle jag ha sådana högtalare skull jag nog ge mig på dörrsidornas bakkant. Där skall jag själv trycka in 2 x 6,5". Platsmässigt är det inga problem... men Du måste bygga en låda som går utåt ungfär lika långt som armstödet. En ny dörrsida kostar 7.800 spänn om det går åt fanders.. :-( Dessutom blir det nästan bara bas som kommer fram pga den låga placeringen. Billigare alternativ om Du bara skall ha dem så bas är att bygga en liten låda att placera snett bakom/under sätena. Berätta gärna hur Du gör. Jag har ju mitt jätteprojekt med 27 högtalare i Z3'an framför mig... huga... /Caspar Länk |
|
| man kanske skulle kuna göra nya dörrsidor av glasfiber då har man kvar orginalarna men då har jag ett skapligt projekt fram för mig | |
|
Byggde en subwofer som passar precis i utrymmet vid passagerarens fötter, baserad på en 8 tums högtalare, slutsteget i kofferten, nya högtalare vid fötterna. Blev mycket bra. //peter |
|
|
IHF: Jo jag har tänkt den tanken också... Det finns färdiga dörrsidor, för upp till 4 x 6,5" per sida, fast de uppfyller inte mina krav på design.. :-( Funderar på att köpa dörrsidor från någon skrot och labba med, då slipper man kanske bygga om hela sidan utan kan ta bara den nedre delen... /Caspar Länk |
|
|
Caspar: har du nå bilder på ditt bygge? skulle va kul o se! // Pantzare |
|
|
pantzare: Kolla på Länk , där finns lite bilder! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
pantzare: Allt är utrivet ur bilen och jag väntar på en del bitar. Givetvis kommer bilder när saker faller på plats. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.