|
|
|
|---|---|
|
jag har en540ia-94 den växlar utan problem men vid jämmn hastighet så rycker de till ibland som lådan växla ner och sen igen omedelbart upp..tacksam för tips | |
|
Det kan vara antispinnet som inte funkar därav kan gasspjället få flipp lite då och då.. Testa att köra utan antispinn, försvinner det så vet du vad som är problemet. Min polare hade precis samma problem som du beskrev det, så om man glömde tänga av antispinnet ryckte den till ca en gång i minuten i hastigheter över 70. BMW 525i -90 |
|
|
har inget antispinn..tror jag |
|
| ACS+T skall det stå på knappen | |
|
Det finns 3st plastkulor i lådan detta kan vara ditt problem Delarna kostar inte mycket men det finns ett tips på meksidan hur man byter dessa.... Kör på höger sida |
|
|
Det är inte bara att du känner när lockupen går i? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
nej de är snarare som om den åker ur nån tiondels sek vid jämn hastighet eller att en lägre växel åker i |
|
| Inte kul att skriva detta, men strax innan min låda rasade gjorde den så. Skrotade backen och lamellpaketet. Får bli en renovering på denna. För att enklast kolla detta, tappa ur oljan i automaten och se om den innehåller avlånga aluminiumbitar eller ta bort hela tråget och titta på botten. har du några problem vid nerväxling vid motorbroms???? Ej huggningar eller nåt sånt?? | |
|
nej inga såna problem. har just haft in den på bmw verkstad för att byta olja o sil i lådan och dom sa då att allt såg normalt ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.