|
|
|
|---|---|
|
Har sett att väldigt många har satt på vinterdäck själv tycker jag det är lite tidigt. Så hur många här har gjort det?? | |
|
Satte nyss på vinterdäcken. Upptäckte igår att nästan all luft gått ur vänster framdäck. Om det är pyspunka, trasig ventil eller någon som släppt ut luften återstår att se. 2 säsonger gamla däck borde inte ha pyspunka. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
| Jag har också satt på dem. Nya Gislaved Nordfrost 3 som behöver köras in på asfalt i ca 100 mil. Det är nog på gnällen att jag hinner innan första snön. | |
|
Har inte fått tummen ur än men det blir imorgon eller nästa helg. Måste ju byta tillbaka till original hjulupphängningen också och det är det som gör att man gärna skjuter fram det... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Efter en vecka med minusgrader varje morgon så åkte de på förra helgen, sedan dess har det ju förstås inte varit minus en enda gång! Bilen: Länk |
|
|
Jag struntar i att sätta på vinterdäcken på E46:an i år, dels är dom tvärslut, dels räknar jag med leverans av min 120d i slutet av november - med flång nya dubbdäck monterade. E28:an får nog vinterdäcken nästa helg eller så, eftersom mitt hjärtas dam använder den till jobbet och åker både tidiga morgnar och sena kvällar. Man är ju rädd om både dam och bil! /// Gunnar E. |
|
| Sitter på. | |
|
Båda vagnarna rullar nu på v-däcken.. Mvh Janne. |
|
Ras.mus |
Igår! eller ja, idag gjorde jag om arbetet själv... Nya fina däck, dubbfria dock men 17" iaf! läs mer här: Länk |
| Ne, de sitter ej på än. Vill ju njuta utav 17" så länge som möjligt, innan plåtisarna kommer på :-) | |
|
Ja V-hjulen sitter på med nya Nokian WR...det är ju friktionsdäck (dubbfritt), så de går så tyst och mjukt så. Skönt att ha det klart, kylan o halkan kan komma när den vill nu :) /Lazze Länk |
|
|
Ja inte förrän de blir snö.Länk |
|
| På tirsdag,blir nya hakka | |
| Kan ju bara säga att så här såg det ut den 14 sep gå ner på sidan så ser ni ett snökort så ja jag har mina dubbfria v-däck på Pirelli : Länk | |
Måsen |
Dröjer nog 1 till 2 månader till. |
Ras.mus |
Fy fanken, tyr man inte bor i gällivare!! Jag la på mina för att det helt säkert kommer några frostnätter nu snart, gärna med lite små-snö under natten som blir så där lagom halt på morronen. Sen ser man köerna utanför däck-firmorna när de första bil-krasherna har varit. Då kan man nöjt glida förbi och köra hem o ta en liten whiskey istället! |
| Satte på mina vinterdäck idag...Längtar tills våren kommer då jag ska slänga på mina nya m-sport 17 tum =) med helt nya däck! | |
|
Det satt vinterdäck på vid köp av brukshinken så där var det ren plug&play.. Återstår att se hur friktionsdäck fungerar vid iskörning.. Känns lite döfött men jag har aldrig provat odubbat förr. Är det så illa så åker E30 fram med isdäck och visar var skåpet ska stå.. :-D /Anton |
|
|
köpte mig en e30 vinterbil förra helgen, vinterdäck följde med så dom åkte på i söndags....skall klara sig denna vintern också tycker jag! har hellre dom på nu så man är lite förberedd! dock är det sletna dubbar så is lär dom inte greppa på så fantastiskt bra :( men det var lite därför man köpte e30, för att sladda :) MVH Johan K |
|
| Vinter däck???? Det behövs inte eller?....Ni vet 30års reglen ;). Men å andra sidan så lär 525an inte rulla i saltblasket heller. | |
|
Har precis fått mina monterade. Jag sätter gärna på vinterdäcken så tidigt som möjligt och kör med dem så länge som möjligt inte bara för risken för frost och is utan även för att spara mina dyrare sommardäck! LF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.