|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar lite vad man kan ha för vinterfälgar på en E38 740. 15" misstänker jag är för litet, men däremot har jag ett set 16" BBS Split 8x16" liggandes från en E28, med ny centrumring kanske deta kan passa? ET20 är det på dessa, vad har E38 för ET original? Någon som har tips och lösningar på detta problem? kanske har varit utför nåt liknande? ///M asse ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk | |
| Har 16" 215 65 | |
Ras.mus |
Själv har jag 235x55x17. Funkar underbart! Mjukt som ett moln (jämfört med mina 20" sommarhjul + sänkning). Alla fälgar från 5-6-7-8-serierna passar, så länge de är 16" eller större. Man kan ju prova lite med alu-fälgar för ibland är godset tjockt på dem så det tar i bromsarna men det bör iaf gå! 5-6-7-8-serierna har alla ET runt 18-22 alltså det kan slå på några mm. 3-serien har runt 40 tror jag = inte bra.. Centrumring behövs till E39:ans fälgar, en plastring på typ 1 mm tjocklek. men som sagt, prova först fälgen och köp sedan däck! E38 har mycket större däck än E28 nämligen så däcken kan du glömma... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.