|
|
|
|---|---|
|
undrar vart man kan köpa kolfiberark och i vilken kurs ligger en rulle + tillbehör i ? Tänkte snygga till inredningen samt vissa delar i motorummet med kolfiber, nu tänker jag inte fake-kolfiber på rulle som man klistrar på, utan riktigt kolfiber som man lägger på, slipar ner och penslar etc.. tacksam för svar | |
| mrcarbon säljer! | |
|
kontakta velle@mrcarbon.se, han har färdiga kit med epoxy åxå. |
|
|
det blir ju fake eftersom du skall ha det på utsidan..o inte byta ut... ---- Deutmeyer's Länk |
|
|
har precis skickat iväg ett mail till velle ang pris... jo visserligen blir det lite fake, men när jag skrev fake menade jag papper som ser ut som kolfiber som du klistrar fast. ingen annan som vet något mer företag som säljer kolfiberark? |
|
|
De flesta "billiga" motorhuvar i kolfiber är oftast fejk med, de innehåller alltid glasfiber eller eller ren plast i mellanskiktet. Oftast drapperar producenten en redan befintlig plasthuv för att det är billigare. Kostar en huv under 7-8000 kr så är de fejk, men duger gott som utställningsexemplar, de väger oftast mer åxå nästan dubbelt så mkt som en äkta kolfiberhuv. |
|
|
tycker inte alls det stämmer det du säger gladiatorn, kanske om du kommer under 7000 från nån stor firma, men inte en firma som är så liten som tex mrcarbon. Jag kan rada upp ett par om du vill för 3000-4000 som är äckta kolfiber. fick svar från velle som skulle ha 1800kr för 2 meter, vilket jag tycker är för mkt när båtaffären i kommunen tar 500kr /metern. Frågade dom om det var äkta kolfiber, fick svaret, ja. fick papper på vart dom beställer etc så det bör nog stämma. blir nog och köpa där än mrcarbon som håller ett "litet" överpris. |
|
|
xarg; du mixar infon lite galet tror jag. MrCarbon har åxå tyg på rulle och den kostar från 280 kr och uppåt beroende på vilket väv du skall ha, det finns ett tusental kombinationer. Nu vet jag att velle inte är så intresserad att ligga på vävlager så han säljer nog kittet för att ge kunden allt de som behövs för att kunna tillverka en kolfiberdetalj. Sedan, hur bra det än låter så går det inte att köpa en äkta kolfiberhuv 3000-4000 kr. Jag har gjort min egen racehuv och vet vad 4 lager kolfiber för huv inkl epoxy inkl ström etc. Jag har åxå vägt några billighuvar, sedan går det att räkna ut resten. Men du har ju som sagt fått några tips, kontakta de som gör de billiga huvarna, de kanske har billig duk åxå. |
|
|
WWW.REPTIL.NU BMW 325 Turbo.... WWW.REPTIL.NU www.supramannen-racing.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.