|
|
|
|---|---|
| vet nån vem detta är? vad han kör med för kam,turbo m.m | |
| om det är den silverfärgade du syftar på så heter han Jonas och åker en 328/316 dr schrick och tror det är en GT40.. | |
|
Jag glömde lägga in filmen som Mats gjorde när det kördes sist här i Umeå, men har jag ordnat så den finns på sidan: Länk Finns en del galna repor med missade växlingar där, men man ser ju att det är pulver i motorn. |
|
| Visst är det m10 motor i 325:an som kom 4 i det rejset? | |
|
Japp, det är en rätt så hårig M10:a i den. Har hört att dom bromsade över 500 hk (!) ur den när den byggdes. Visst är det E30:n med regnbågsfälgarna? |
|
|
De är Mathias Nilsson som äger den gråa 325;an med en förgasar M10 motor o GT45 turbo tror ja de är. 550hk bromsat på racesoppa och 480hk med 98oktan tror jag siffrorna blev. // Nicke www.attitudemotorclub.com |
|
| Vad är gjort for att få så mycket effekt i den maskinen? | |
|
02ole: De är ju en stor turbo o förgasare gjorde för övertryck och en rätt skapligt stor IC, sen vet ja inte. Kolvar o stakar har jag ingen aning om.. AJöken! www.attitudemotorclub.com |
|
| Stakar är orginal. kolvar är VW mahle. | |
|
Hur pass bra hållbarhet har VW mahle kolvarna då? Har funderat på att skaffa sådana från Dalhems till mitt m10-turbo projekt... "Bättre att ha 300 hästar på gatan än 800 i garaget" |
|
| 550hk på 4 original stakar er jo bra. Har han noen hjemmeside? Hadde vært gøy å høre hva annet som er gjort inne i den motoren | |
|
Nej han har ingen hemsida. Fråga på vad du vill veta om motorn så ska jag försöka svara så gott jag kan |
|
|
1. er det oljekjøling på stempler? 2. hvor mye er gjort med toppen, porting, kam osv 3. hvordan innsug er det? 4. hvordan grenrør er det? |
|
|
1: nej 2: Det är lite portat, inte så mycket. 3: Det är 2st Dellorto förgasare med vanliga dubbelinsug. 4: Ett hemmabyggt turbogrenrör med ca 80-90cm långa rör |
|
| jøss, også får han så mye hk, det hadde jeg ikke trodd. Takk for svarene | |
| Man behöver inte alltid ha de dyraste grejerna för att få orr i knotan. | |
| Tja...det beror ju på hur högt man siktar....vill man åka riktigt fort så kostar det flis. | |
|
Länk Ja det går å få bra med ork med ett par delorto/weber mf.. vissa tror inte på fuggar.:) |
|
| Det beror ju på hur fort riktigt fort är. | |
| fins det behov for sk "stödgördel" på m10, eller er det bare 6'erene det brukes på? | |
|
Det skadar knappast men ingen har vad jag vet sett nått behov av det ännu. Beror ju såklart på effektuutaget. men på denna nivån har inget behov setts |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.