|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en halvrackig e36:a från 91... blev påkörd bakifrån rätt ordentligt igår. Stackars andra bilen (en Ford Fiesta) blev rätt mycket tillknycklad och ska till skroten. Jag har ju dragkrok på min bil och den tog det mesta av smällen. Min fråga till er är nu, kan bilen ha blivit skev undertill? Har kollat dörrspringor och kört den 30mil sen dess och allt känns som innan. Det som blev på min bil är lite smårepor på kofångaren och dessutom sprack släpvagnskontakten bak så den måste bytas. Den längsgående plastlisten (den svarta) på bakspoilern lossnade och går inte riktigt få dit helt och hållet igen. Fråga 2 lyder; ska jag göra upp i godo med hon som körde på mig och i så fall hur mycket ska jag begära av henne? Min bil är ju inte i kalasskick från början och har ingen större lust att bli av med den för att ha den på verkstad för lack m.m. //Martin | |
|
Hur gick det med dig (nacken)? Kan vara bra att ha anmält en skada till försäkringsbolaget om symptom dyker upp senare. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
I regel brukar de strukturella skadorna bli mycket större dvs det du inte ser. Tro mig jag jobbar inom kollisions industrin jag vet hur illa det kan vara. Problemet är att all energi har tagits up av de delar som inte är de primära krockzonerna. Gör inte upp i godo! Det kan kosta en rejäl slant att fixa till bilen om den är sne eller ihoptryckt. |
|
|
Gör inte upp i godo om det inte innebär att du säljer bilen till henne för det pris som den skulle kosta utan krockskadan hon behöver ju en ny bil varför inte din?;) Det jag menar är dragkroken kan mycket väl blivit skadad och behöver bytas ut den bör kontrolleras noggrant bara det är åtskilliga tusenlappar, Visa upp den och få skadorna bedömda båda hos ditt försäkringbolag och en bra bilverkstad det är mitt råd. Mvh Stephan |
|
|
Gör inte upp i godo!!!! Och gå till LÄKAREN och dokumentera olyckan för du kan få problem i framtiden med nacken osv. Det fick jag men det tog över ett år innan jag fick problem med den.Min bil hade oxå drag den blev skev (vred sig c:a 2-2.5 cm) ALDRIG mera drag,för man tar bort deformationszonerna med den, du tar smällen istället för bilen LYCKA TILL: |
|
|
Har samma rekommendation som alla andra! Själv blev min gamla 3.0S -72 påbackad på en parkeringsplats. Blev två mycket små bucklor på ena bakskärmen. Jag hade lätt kunnat bucklat ut dom själv och ingen hade sett efteråt att det hade varit bucklor där. Med tanke på hur bilen ser ut (matt och flammig i lacken, litet småbucklor här och där efter 32 år och 66.000 mil men helt utan rost) så var jag beredd att inte göra någon affär av det över huvud taget. Men nu var han som körde på mig så oförskämd att jag ångrade mig. Efter mycket om och men där jag till och med erbjöd hans försäkringsbolag att jag, under vissa förutsättningar, skulle vara nöjd med 300 kr som ersättning så slutade det med att jag fick 2600 kr. För som skaderegleraren sade att den här bilen blir ju inte mer värd om vi fixar till skadan och lackerar om så det är väl bättre om du får en kontantersättning. Skaderegleraren kom tllloch med ut till mitt jobb (6-7 mil från hans arbetsplats) för jag ville inte ta ledigt från jobbet och åka långa vägar för en sådan skitsak. Snacka om att jag blev glatt överraskad! Dessutom förstår jag bättre nu varför vi har så höga försäkringspremier. Jag har många exempel på kompisar som gjort samma erfarenhet att det är väldigt dyrt att lämna in bilar för att fixa till krockskador även om dom är aldrig så obetydliga och små. Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.