AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
749

Trimchip till 525i?

Visa användare
17
Mickemusik
523(im)-97
Finns det bra chip som ökar hästarna?
+ mindre förbrukning?
Just wondering,,,,,
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Hör med motornord i Sundsvall. Länk
De har chip till din bil. Ökar enligt siffrorna ca 15hk. Bränsleförbrukningen kan minska något, men det brukar knappt märkas.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Trimchip till sugmotorer i BMW är nog något av det mest meningslösa du kan lägga pengarna på (tillsammans med sportluftfilter)!

Ger ingen märkbar effekt vare sig när det gäller effekten eller förbrukningen.

Några 15hk kommer du aldrig att få med bara trimchip och sportluftfilter, rena glädjesiffrorna som bara finns där för att lura stackars dumma kunder!
I bästa fall någon enstaka extra hästkraft, och då är det väl frågan om det är värt pengarna...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Jag har billiga chip. Kolla börsen. Ger som Johan skriver aldrig i livet 15-20hk på en BMW motor med omkring 200hk org dock, vilket tyvärr många försäljare uppger. Max några enstaka extra hk.
Rappare blev min bil efter att jag chippat den i alla fall, kanske mest pga den höjda varvspärren. (Har klockat den)
Det finns lite subjektiva reportage här på autopower angående chippning, leta under Reportage, Reportagearkiv i menyn.

"Pain Is Just Weakness Leaving The Body."
Du kan få programvara av mig om du vill ha. Behöver doch boxnummer, programmering får du lösa själv.

A
Vad gäller effekt är det inte alls omöjligt att plocka ut 10-15 hp ur en 2.5 liters 170hp motor med chip. (påstår mina vänner på volvos motorsstyrningsavdelning) Det svåra, vilket samtidigt gör det hart när omöjligt, är att göra det utan kompromisser, antingen med livslängd av motor eller med avgasväden, troligt är bägge. Personligen skulle jag aldrig chippa en bil. (eller jo en, min 318 cabbe, m40motor, brutalt slö och billig fall det smäller.. )

A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.