AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.188

vanoshaveri m5 e39

bi
18
bigjim
m5e39 2000
Fick domen av verkstan idag byte vanos på cylinderbank1. Bilen har gått illa av och till ett längre tag, det har bytts lambdasond, magnetventil till vanosen samt termostat inget har hjälpt. bilen beter sig på följande sätt vid ca 4000rpm känns det som om kraften avtar lite och vid ca 5700 rpm tänds motorlampan på instrumentpanelen och bilen går som skit, stänger jag av bilen då går den bra ett tag,kraft i hela registret sen händer samma sak igen.Datorn registrar tändningsmiss på cyl.1 Bilen är en årsmodell 2000 och har gått ungefär 7900 mil när felet uppstod för första gången. Verkstaden som håller på med bilen har kontaktat BMW för att höra om garanti osv. BMW sa blankt nej till att ta på sig kostnaden för vanosbytet. Någon här på forumet som varit i samma situation.Luftmassemätarefel hur beter sig bilen då?
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Länk Här var också domen ifrån BMW att byta vanos, med det hjälpte inte och en "riktigt" bilmek hittade tillslut felet, vilket kostade 1.20:- att åtgärda!

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
sök på M5 E39, jag tycker spontant att du ska börja med att tvätta luftmängdsmätarna. det finns massor att läsa om du söker!

mvh Johan
Det var ju inget nytt!

Lider med dig, hoppas jag inte hamnar i samma situation... Peppar, PEPPAR.

Vi ska hoppas du hade samma fel som Stephan,
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det är synd att det ska krångla så otroligt mycket med M5 E39. Man blir lite skeptiskt till just den modellen. Många har ju verkligen haft mycket problem med dem. Var på BMW för någon månad sedan och där fick en -99:a byta båda luftmängdsmätarna. Bilen gick hur dåligt som helst!

//Schnitzer

Svenska M5 E39 Registret: Länk
E-Post: DE91@hotmail.com
Bor du i Stockholm eller vill/ka ta dig dit kan du låna mina NYA luftmassamätare så får vi se om det är felet först!
Vill du vara lite säkrare på att det är LMM som är trasiga så kollar du stiften. Dessa brukar vara vit/grå om LMM är dåliga. Detta syns inte på DIS (BMW:s testdator) om inte en kunnig kille går in i "expert mode".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.