|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om ess har kompressor till e36 328? Enligt deras hemsida så har dem till e46:an iaf. Finns det någon återförsäljare i sverige som för ess produkterna? Man vill ju hellre ha en kompressor än en stressfläkt.... Inte aktuellt förens till våren men kul att få lite mer kött på benen. Någon här som har en bmw som är masserad hos ess? Om man ser till driftsäkerheten och priset så tycker jag att det är ganska svårslaget pris faktiskt. /Jimmy Min bil: Länk | |
| Jag har kompressor från ess på min 330 och min pappa har på sin 328 E46. Skicka ett mail till ess så svarar dom snabbt om dom monterar i en E36. Skulle inte tro att det är några problem men vad jag tror är ju ganska irrelevant då jag inte vet med säkerhet. Angående återförsäljare i Sverige så TROR jag inte att det finns och jag har svårt att se fördelen med det. Lämna dit bilen i tre dagar och få det monterat och testat av dom som har tagit fram systemet så är du säker på att det blir riktigt gjort. Montering ingår i priset som anges på hemsidan. | |
| Turbo center i stockholm är återförsäljare för ESS. Funderar själv på en kompressor från ESS till våren. | |
|
330xi: Jag trodde inte ESS sats till 330 fick användas på 330xi? Det sår på deras hemsida: This system is not compatible with the 330Xi Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan: Jag montera kompressorn för drygt två år sedan och då var det inga problem. Jag har både automat och fyrhjulsdrift och påpekade detta när jag ringde för att beställa tid men det var inga problem. Har kört ca 7000 mil med kompressorn och det har inte varit några problem. Hm eller motorn skar för tre månader sedan men det var inte relaterat till kompressorn utan pga av bankörning med för låg oljenivå (alltså klantighet). Om man är intresserad av kompressor från ESS så rekomenderar jag att ringa dit eller skicka ett mail med frågor till dom så får man rätt svar direkt. Hemsidan tycker jag man kan ta som en vägledning men absolut inget definitivt. Priserna likaså det finns en liten prutmån, om jag inte minns fel så är priserna satt för enbart kompressorsatsen vid tex export till USA (deras största marknad) men om du lämnar in bilen till ess i norge så ingår även montering. Men som sagt kontakta ess för riktiga uppgifter. Kan ialla fall medela att avgasvärdena blir mycket bättre på besiktningen. Hur vet jag inte men dom har tagit om testen på både min och min pappas bil pga av att det var så bra värden att dom trodde det var fel. |
|
|
Ok, inga besiktningsmän som reagerat på kompressor installationen? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| wendtan: jo när pappa var upp med sin första gången så sa dom att det var en riktig sportbil som gick fort när den hade kompressor och tyckte han skulle byta dämpare mm. Andra gången sa dom att det skulle kunna bli problem med besiktningen i framtiden pga hårdare avgaskrav (nya EU-regler) men den hade ju så bra värden så det var inga problem. När jag besikta min så fråga dom om det var en kompressor. Ja det är väl något sådant stammade jag fram och sen var det inget mer med det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.