|
|
|
|---|---|
|
Centralåsstyrningen med nyckeln i bagageluckans lås fungerar bara ibland. Någon som har något tips? | |
|
Ja, glapp/avbrott/korstlutning i kabelstammen till baklucka intill vänster gångjärn. Mycket vanligt fel, sök så hittar du mera. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| OK, ska kolla kablaget i morgon. Fick även tipset att det kan ev. vara dragstången mellan låscylindern och kontaktdonet till elmotorn som spökar. Eller själva kontaktdonet som håller på att ge upp. | |
|
Dessa kan förstås också strula. Var försiktig när du grejar med dragstången, lossanar den när bagagen är stängd är det mycket jobbigt att öppna bagagen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack för tipset Erik - ska plocka isär bitarna imorgon, får se vad det kan vara. | |
| Visade sig att själva centrallåsmotorn med dragarmen går att justera i längsled. Sitter fastsatt med 2st 6mm skruv, lossade dessa och flyttade motorn så den kom närmare nyckellåset. Funkar bra nu. | |
| Själv hade jag problemet att luckan inte ville stänga (alltså klicka i så att den inte öppnas under färd). Trodde att det var kylan, och efter lite blåsande med varmluftspistol funkade bakluckan igen. När problemet även uppstod vid +5,5 grader förstod jag att det inte var kylan. Därför gjorde jag samma sak, flyttade jag mekanismen närmare knappen för öppning. Nu funkar luckan perfekt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.