|
|
|
|---|---|
|
Gick och vann en bakspoiler, på G2-stylings invigning. Hur montera? Det finns inga fästen på den. G2 sa att jag skulle använda karosslim. Håller det? Ska jag demontera orginalspoilern innan jag monterar den nya. Vilket är bäst? Eller är det bara skräp? | |
| Nå? | |
|
Jag fattar inte riktigt "ska jag demontera originalspoilern innan jag monterar den nya?" Det är väl rätt självklart att du måste ta bort den gamla innan du lägger dit den nya? Eller har jag missuppfattat nåt..? Angående fästena så tvivlar jag på att det håller med bara karosslim, jag skulle iallafall dra in nån sorts skruvar också, för säkerhets skull. mvh, Olle |
|
| Det finns inga fästen. Dom menar att jag ska limma dit den på originalspoilern. | |
| ja det beror väl på vad det är för spoiler. är det en sådan du bara kan "dra" på kofångaren räcker det väl att sätta lite lim på kofångaren dra på den o låta torka kanske tom sätta någon liten skruv genom så det sitter säkert | |
| Får se om den blir monterad. Tråkigt om det inte blir bra. Får köpa en M-original istället. | |
|
Hur ser den ut? Länk? Jag monterade en Seidl M-flash kopia en gång med hjälp av karosslim och några skruvar. Satt som berget. Om den ska sättas "utanpå" original slipper du ju borra hål i plåten, och slipper alltså också otäcka borrhål som börjar rosta. Mitt råd är att gå ut och testa olika metoder, använd fantasin så kommer du säkert på hur du ska fästa den på bästa sätt. |
|
|
Jag säljer den istället.... Och köper äkta vara... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.