|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis kollat med Mr Cap om hur mycket det skulle kosta att göra en lackbehandling på min 330Ci- 01 Priset skulle bli från 4500kr & uppåt. Fråga 1, är det värt det ? Och hur länge håller sig denna behandling ? Fråga 2, kan Mr Cap fixa smårepor i vindrutan ? tacksam för svar! | |
|
Nej, det är inte värt de pengarna hos Mr Cap. Finns säkert andra lackskyddsbehandlingar som är mer prisvärda. Detta gäller då i alla fall den anläggning jag besökt här i Göteborg, beror nog väldigt mycket på vem som "får hand om" din bil, hur pass noga o intresserad han/hon är. Sök här på forumet, så får du veta ett o annat. Resultatet efter en "Nybilsbehandling" hos Mr Cap blev poler-repor på 5 ställen vid lite skarpare karossveck och ett totalt förnekande vid reklamation. "Nä, det där har du gjort själv..." Visserligen var det ingen BMW, utan en fabriksny svartmetallic Mondeo, men ändå. Tyckte dessutom att lacken blev känsligare för mekanisk nötning - tvättrepor - än mina tidigare obehandlade bilar... /Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
|
Kanske bäst att sköta vaxning och polering själv- Jag har dock flera polare som är nöjda med Mr-Cap. I det här fallet så är det MrCap i Täby, norr om sthlm. |
|
| Kan inte uttala mig om Mr Cap men jag ditecbehandlade min bil för snart 2 månader sedan och är grymt nöjd, speciellt blir bilen inte skitig lika fort som tidigare vilket är klart positivt när man har en svart bil... Dessutom tillkommer ju bonusen att man när man väl tvättar den, har lättare att få den ren. | |
|
Glömde; Ny behandling för - tror det var 2300 - krävs varje år för att "garantin" ska gälla. Då är den definitivt inte så värst blank. Kan väl även tillägga att jag var toknoga med att hålla min första "Nybil" i skick. Handtvätt 1 gång/vecka med de av Mr Cap rekommenderade produkterna, förvaring i villagarage osv. /Magnus Regn är ju inte så roligt... |
|
| hmmm..har läst inlägg i någon timme om folk med BMW som är missnöjda med MrCap.....avstår nog. Finns det någon seriös DITEC-firma norr om sthlm som VERKLIGEN kan rekommenderas ? | |
|
Rottweiler: läs och begrunda Länk seriösare ditec firma får du leta efter i sthlm. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Rottweiler: Stockholms bilvård som wendtan länkat till är stället där jag ditecade min bil, och efter att ha läst alla lovord här innan jag lämnade in bilen var jag övertygad om att jag inte skulle bli nöjd, just pga de höga förväntningar jag hade, man har ju en tendens att bli besviken vid såna tillfällen. Men icke, är helnöjd som sagt och vågar lova att även du kommer att bli det. | |
|
Silly me, skulle givetvis använt sökfunktionen :) Iallafall, låter bra..lämnar nog in bilen där i vår. Tack för alla svar |
|
|
Har DITEC behandlat vår Titangrå ll E60 där också! Vilket djup man får i lacken, och ack så lätttvättat! Men hur ska jag gå tillväga om jag vill ha bort asfaltsfläckar, har fått några prickat runt hjulhusen ?? Vilka medel får användas ? mvh Simon |
|
735 |
Intressant Sim, farsgubben har införskaffat en e60, som jag tänkte se till lacken på lite bättre än vad han gör själv (3 vaxningar på 20´mil på förra bilen, ja jag vet att det är hädning mot en BMW) Borde inte en behandling som denna också skydda lacken bättre mot lätta dörruppslag?? Får bli en när ja kommer hem i jul om inte annat... |
| Om den skyddar bättre mot dörruppslag vet jag inte riktigt, däremot sägs det att den skyddar bättre mot stenskott, samt att insekterna inte sitter lika hårt i fronten, det är vad jag har märkt.. | |
|
PS; bilden på mig under användar profilen är fotat med vår motorhuv som spegel =) Blankt :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Sim: Har för mig att man kan ta lite ren diesel för att får bort fläckarna. Tittade på Ditecs hemsida för säkerhets skull och där hittade jag följande: "Avfettningamedel kan användas vi behov. Under vinterhalvåret är det vanligt med salt och tjärstänk på bilen. Spruta på lite avfettningsmedel innan tvätt för att avlägsna detta. Skölj noggrant efteråt. Använd dock aldrig starkare medel än vad som behövs på din bil. Ibland kan tjäran vara svår att få bort. Prova då med vanlig diesel eller kontakta ditt Ditec-center för specialmedel." Källa:www.ditec.se /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
735 |
Sim: Nej d är klart att tar ngn i så är klart att man skulle behöva ngn tjock film runt om. Men min tanke var att lacken kanske klarar lättare "stötar" när bilen blivit behandlad. Med tanke på frånvaron av skyddslister... Och tyvärr måste man ibland parkera bredvid andra än pedantiska BMW-ägare... |
|
OK! tack ! Ska kolla lite på deras sida :) Eller så tar jag en sväng förbi DITEC och köper ngt av deras medel.. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
735: Som mamma brukar säga när pappa och mamma är ute och handlar; "Jag ska önska mig en sparkcykel, med tanke på att Ni (läs: pappa & jag) alltid ska stå längst bort från ingången" :):) Så kan det bli! Ska säga att vi inte är sånna som inte vågar använda bilen (27200 km på 7månader), men man kan lika gärna minimera skade tillfällen ;) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
735 |
Sim: Erkänner: när jag parkerar så försöker jag också ställa mig så som möjligt från andra bilar.... Gött att det finns fler som inte räds lägga mil på mätaren, har inte vart hemma i svedala på några månader, men skulle tippa på att farsan nog kört en 1500 mil sen bilen levererades i slutet på maj... Hur länge ska ni behålla bilen med tanke på att ni kör en del? Länge eller byter ni vid ngn "magisk" gräns typ 10´, 15´, eller 20´? |
|
735: Ja du, det vet jag inte riktigt, vi brukar ligga på ca: 3000 mil årligt, men i år har milen tickat iväg då vi bor i Stockholm och har familj i Danmark, min farfar och blivit ganska sjuk på senaste och därför har det blivit en del turer (200 mil styck). Denna bil vet jag inte riktigt hur länge vi har kvar, men jag tippar på 4 år, eller så blir det längre beroende på hur nöjda vi är med bilen (vi är hur nöjda som helst!). Det är inte milen som sliter, utan åren ;) Tänk dig att 80 % av våra mil är E4 tempo med farthållare, dvs 125 km/t och 1800 varv/m - det sliter ju inte - men sätter en del mil på mätaren - som så många svenskar tyvärr är så rädda för..... Sen är det endast handtvätt och sedan försöker jag att hålla bilen i abosult nyskick :) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
om man kan själv är väl det bästa...tror jag...men vad jag förstår använder alltid mrcap konstiga saker för lacken.... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.