|
|
|
|---|---|
|
hej jag har lämnat in min bil för att fixa rost vid övre sparklådan vid förar dörren (det fanns när jag köpte bilen) men det jag blir sur på är att jag blev påkörd av en lastbil och det var inte mitt fel så bilen är fixad och omlakerad men nu har jag sett att det har kommit rost på bakre skärmkanten inte mycket men det är ca 15 månader sen dom lakerade om bilen och jag använder inte bilen på vintern jag ska åka till dom som har fixat bilen och fråga hur det här kommer sig (innan påkörningen så fanns det inget rost) men jag vet inte om jag vill vara nöjd med att dom bara lakerar om skärmkanten eftersom jag tycker att det ska inte kunna komma rost efter 15 månader och troligen så kommer det på flera ställen sen (jag tycker att dom har gjort ett skit dåligt arbete) jag vill att dom ska göra om all underarbete så att det inte kommer någon rost bara för att bilen är omlakerad men är det rimligt att kräva det tro | |
TobbeBMW |
Tror inte du kan kräva något på en lackering 15 månader tillbaka, bilen är ändå en 92:a. Du kan givetvis gå tillbaka och höra dej för, men jag tror inte att dom kommer att göra ngt åt det. |
|
Jag har samma problem på en 328 -96:a! dock har jag inte fixat rosten ännu... ska snart lämna in den! det jag undrar är: vad kostade det för dig, så att jag åtminstonde har ett hum om priset! |
|
|
jag var på tekniska mässan i stockholm igår ....och då såg jag att ungefär var fjärde bil hade en buckla eller repa eller bara en bakspegel...det var stressigt i trafiken.....jag säger bara att det är tur att man inte bor där....även om det är ganska fint ibland!!!!!! ///325/// |
|
|
Tack för svaren han ska ha 2000 kr för att fixa rosten på min bil (han byter ut en del av sparklådan och lakerar bara den delen jag tycker att det måste vara något fel när rosten går igenom laken på så kort tid men vi får se vad dom säger jag får tillbaka bilen på tisdag då ska jag åka förbi firman som lakerade min bil sen får vi se vad som händer |
|
|
min bil blev klar i dag (måndag) jag är mycket nöjd med arbetet så nu ska jag kontakta firman som lakerade om min bil efter olyckan och se vad dom säger (det blir på onsdag) tobbebmw om jag lackerar om en bil från 1930 ska jag vara glad om det finns någon färg på bilen då jag tycker att om man har en rostfri bil innan olyckan och bilen har klarat av det sen 1992 då ska den klara av samma sak igen kommer det rost efter 15 månader måste det vara något fel tycker jag men jag kommer att skriva vad dom tycker dom som har lackerat bilen (jag har stavat fel förut men vad gör det) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.