|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag tar gärna en också. En grå då, annars får det va' ;) Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
Sean_Modena |
Hey gänget,det är jag med m3 smg:n som vill ha brutalt avgasljud.Blev från åkt av SLK 32 amg nyss (runt 21:00) på e4:an...Fy fan vad den bilen gick...Vad säger ni???Och tro mig jag kan ratta M3:an men den bilen försvann... |
|
Sean_Modena: Så stor skillnad är det inte då kan det beror på andra saker se nedan, på en banan så är bmw bättre i alla lägen SLK 32 AMG M3 E46 Manufacturer Mercedes-Benz BMW M GmbH Testing Date 5/2001 12/2000 Engine 3199 cccm, 6 Zyl , 18 V 3246 cccm, 6 Zyl , 24 V Power 354 PS (260 KW) @ 6100/min 343 PS (252 KW) @ 7900/min Torque 450 Nm @ 4400/min 365 Nm @ 4900/min Transmission 2 (5) 0 (6) Weight 1480 Kg 1584 Kg Weight / BhP 4,2 Kg / PS 4,6 Kg/ PS SLK/BMW 0 - 100 Km/h 5 s 5,2 s 0 - 200 Km/h 17,6 s 18,1 s 0 - 200-0 Km/h 22,8 s 23,2 s Top Speed 250 Km/h * el. begrenzt 250 Km/h * el. begrenzt 80 - 120 Km/h 4.Gear 0 s 5,2 s 100 - 0 Km/h hot 38,2 m , 10,1 m/s 36,4 m , 10,6 m/s Transverse Acceleration 1 g 1,1 g Slalom Course 36 / 110m 120 / 132 Km/h 123 / 136 Km/h Round Time Nuerburgring 8.26 min 8.22 min Round Time Hockenheim 1.18,5 min 1.17,6 min Källa:Track-challenge |
|
|
Säger som RS2... Dixis äger, när jag monterade det sa dom att det var skam att gömma det under bilen, skulle satt upp det på väggen istället. Finns nog ingen på BMW i Göteborg som inte varit under bilen och kollat. Och ifall vi snackar om ljud så finns det inget annat! Alla som tvivlar kan komma till Göteborg och lyssna! Mvh, Sebastian, Dixis-ägare... |
|
|
Ska man bra byta ljuddämparen så finns det väll inget alternativ då är det Dixis som gäller men inget slår ljudet av rakarör. Mvh, Robban |
|
Sean_Modena |
Hej jag ringde upp ägaren till slk:n o fråga om bilen var original,nej det var den inte,425hk by kleemann...inte så konstigt att den försvann,,,:) |
| Ahh det måste vara skönt att snacka om att förbättre en bil som är redan BÄST. Skönt att ha dom pengarna. Jag sitter här och drömmer om 325im E30 och ni klagar ;) | |
|
Kan bara intyga att Imolas system låter grymt... Va så nackhåren reste sig :) /Johan Min bil: Länk |
|
|
Japp det låter underbart men inte som rakarör :) Mvh, Robban |
|
| ZxD: det är ingen tävlingsbil vi diskuterar, utan en M3:a;) | |
| Så lät det inte Robban (ZxD) när du lyssnade... ;) | |
|
Matrox, M3an är väll en tävlingsbil? ;) Imola, Som jag sagt innan klart den bästa ljuddämparen men den slår inte ljudet av rakarör. Mvh, Robban |
|
| Jag tycker svetsarna ser jävligt bra ut! är svetsare, ibland är de snyggt med synliga snygga svetsar! lite sexigt! eller så är jag yrkesskadad! | |
|
Sean_Modena; Jag har exemplar av CSL front klara i vinter. Maila så kan vi diskutera vidare. Här har du en länk till en kompressormatad CSL med AAtunings dämpare: Länk |
|
| Håller med STOFFE :D | |
|
det kallas "mycket vill ha mer" ///325/// |
|
Sean_Modena |
Ok,gladiatorn.... |
| Finns det någon återförsäljare för Dixi Spirit titanium i Europa? | |
| vad är det för pris på ett Kreis-Sieg ellder dixi system i svenska kr? | |
| dixis runt 24000;- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.