AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
798

Omlack, dokumentation finns, påverkas priset?

Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Hej!

Jag råkade ut för ett missöde tidigare i år. I garaget jag hyr läckte vatten genom taket och droppade ner på min bil. Med vattnet följde urlakat lut (eller något liknande), som frätte fläckar på motorhuven, taket och höger bakskärm. Eftersom det var garagets fel (läckor i taket) stod hyresvärden för kostnaden för omlackeringen. Pris 10800 kr. Dessutom passade jag på att få kofångaren bak omlackad. Fick ett "gopris" på den.

Men till frågan. Bilskadefirman kan intyga att bilen inte lackades om pga krock, utan pga dessa skönhetsfel. Dessutom har jag kvitton som visar att det inte förekom någon plåtreparation eller liknande.

Men kommer omlacken att påverka värdet den dag jag säljer? Jag själv skulle inte kunna motivera en prutning om jag köpte en bil med ovanstående omlack.

Vad har ni för erfarenheter i denna fråga?
Al
382
Alpina B6 2.8
Alpina B6 2.8 -86
Bmw 320 -84
Bmw 530 -88
dom som vill pruta, prutar på allt:P
Ser ingen som helst anledning till varför de ska påverka priset isåfall..
Är de inga nyansskillnader/eller omlackningen inte är synlig så ska de ju inte påverka bilen enligt mig..

Finns nog flertal bilar som råkat ut för liknande erfarenheter som du gjort, vissa har väl även krockat sina innan omlackningen m.m..
Men de behöver inte betyda att dom berättar om detta för köparen heller..Lite snabbt och slarvigt skrivet kanske men, förstår du vad ja menar?

/MVH Mert
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Är det seriöst gjort och bilen inte varit krockad så ser jag ingen anledning till ett lägre pris. Men jag håller med, det skrämmer en del spekulanter när det står att bilen varit omlackad...

Schnelle fart, Härliche fart.
Allt hänger på hur jobbet är gjort!

Om det är ett kanonjobb så skulle jag vara villig att betala mer för att den är omlackad! (Under förutsättning att skälet till omlackningen är känt som det är i ditt fall)

Däremot ser man fler och fler slarvjobb vid omlackning och då är det en annan fråga ifall man kan pruta eller inte...

Men kort sagt: Det påverkar inte mig negativt.

/Marcus
Bmwcs# 4680
är det bara bra gjort och har du dessutom dokumenterat så hade jag inte påverkats negativt!

MVH
Johan K
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Fler som tycker som jag, ser jag. Själv hade jag gärna fått ännu mer omlackat. Ny lack är snyggare än 8 år gammal!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.