|
|
|
|---|---|
| Var sitter bränslepumpsreläet på en 328 Touring -95? Jag har kollat i motorrummet och hittar 12 st relä i säkringsdosan men vad jag förstått efter ha läst på forumet brukar detta relä sitta på annat ställe. Men var? | |
| Jag har kollat runt i bilen och hittar bara reläna i säkringsdosan vilket innebär att det borde vara ett av dom! Någon vänlig själ som kan upplysa om vilket som är till bränslepumpsreläet. | |
| Jahapp efter kontakt med Bmw kan jag avslöja att det ska vara ett orangefärgat relä men att det finns två av dom men vilket? (kanske ingen som vet därför svarar jag på mina egna frågor). | |
|
Ledsen Bananskal att jag missat ditt inlägg! Under locket på säkringsboxen sitter det ytterligare ett litet svart lock/kåpa (nära bromsservon). Om du lyfter på det ska det finnas 3 st relän till. Det första är bränslepumps relät, det andra är system(huvudrelä), det tredje är lambdasond förvärme relä. Hoppas att jag hjälpte dig nu. Konstigt att inte BMW där du frågade kunde ge dig en utförligare beskrivning??? |
|
| Tackar så väldigt mycket för svaret, ska ta och prova och bygla reläet för att se om pumpen går ikväll. Konstigt att bmw påstod att bränslepumps reläet skulle vara orangefärgat då jag har för mig att dom tre som satt under den svarta kåpan var vita. Kanske det går att byta plats på lamdasondreläet och det till bränslepumpen för att kunna starta bilen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.