|
|
|
|---|---|
bole |
Kan fixa ett bra pris utomlands för att lacka om bilen... Får man göra det egentligen? blir det problem med tullen? |
bole |
hmmz ... fick felmedelande om förra tråd o satte upp denna igen...vänligen svara i den andra tråden tack MvH |
|
Varför skulle det bli problem? Inte kollar väl tullen upp färgerna var på bilarna? mvh Daniel "E46 Coupe snart kanske om jag hittar nån" |
|
bole |
Well när man ska in i Juggan tex säg BosnienHercegovina ... de vill de ha nåt som heter "fordonsbevis" ... det har man..såndär blå lapp med chassinummer o sånt..(de e lite konstiga ja vet) ... kroatien och slovenien(som är med i EU nu behöver inte det) men jo mer österut man går desto billigare blir d...iafall...så kanske d står på fordonsbeviset vilken färg bilen har och överenstämmer ej detta med bilen så KANSKE kan d bli problem |
|
Det kan bli problem skattemässigt vilket några Tyskar fått erfara efter att ha lackerat om sina bilar i bland annat forna Jugoslavien då har dom fått betala tull/skatt för den uppskattade förtjänsten efter att ha blivit stoppade vid gränsen men jag har inte hört talas om något liknande i Sverige. Annat att tänka på är vad händer om det blir problem långt att åka för att rätta till eventuella fel och sedan hur långt tid tar det? ska du vara kvar och vänta tills bilen är färdig eller åka hem i mellan? Mvh Stephan |
|
bole |
jag ska åka ner o vara där över jul nyår och fram till kanske 5-6 januari..dvs 2 veckor..då borde väl bilen bli har dittils...alltså för att få ny fräsch lack och dessutom en färg på bilen som JAG tycker är bäst är en lyx för kanske 4000 spänn...har massa kontakter där nere när d gäller sånt |
bole |
alltså hos mig ere ingen fel på lacken...bilen ser jättebra ut i lacken osv...inte en enda repa kanske 1 stenskott...men jag fattar fortf inte varför skulle d sänka bilens värde om d utförs proffsigt :) det e väl skönare o ha en BRA lack o PASSANDe färg..speciellt om jag nu ska inhandla xenon + mtechII paketet vill helst ha mörkblåmetallic lr nån av svarta cosmos (har hört att de är svåra dock) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.