AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
975

Hur sitter gummimattor fast i E60?

To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Mina gummimattor fram glider. Det finns två hål på vardera sida på golvet. På 320:n satt dom fast med "plastskruvar" i golvet. Under gummimattan finns två ytor av tyg med ca 10 cm diameter. Det verkar vara nåt som saknas. Nån sa nåt om kardborrar som man kanske skruvar fast i golvet. Inte kul att få mattan på kopplingen ibland :)

Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Jo det ska sitta kardborre både på golvet och på undersidan av mattan som ska haka i varandra. Det har jag i min 530d E60 och har inga som helst problem med glidande mattor. Dom har väl glömt att "montera" det i din bil, men det är nog bara att säga till återförsäljaren att åtgärda det. Pronto!!
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Man tackar så mycket för svaret! Jag ska samla ihop det som ska åtgärdas och kontakta dom... Är väldigt nöjd med bilen... Kul att köra.

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Tom>> Du som bor i norr, har du märkt nåt av att I-drive displayen (den stora) har lite svagt ljus när man startar i kyla? Har märkt det ett par gånger ..men den går snart upp i normal styrka.
jag är också mkt nöjd annars. Blev det nån kul utrustning?
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag fick den i veckan, men jag kan återkomma när det blir kallt. Det blev en "tomhylsa" :) Det blev komfortpaket och metallic samt motorvärmare. Vad har du själv för utrustning Ollen?

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Ok det vore schysst. Jag har fö också funderat om gummimattorna. Din utrustning är ju det viktigaste och räcker långt. Mycket är ju standard. Vilken färg blev det? Jag valde till sportchassi, sportstolar, sportratt och 18-tumhjul också. Färg titansilver.
Mvh
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Jag valde silvergrå metallic. Min 320 som jag bytte in hade titansilver. Jag ser att vi är "lika". Du bytte in en 320 03:a och jag en 02:a...

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Ja jag såg också det! Min 320 var också titansilver, uttagen dec -02.
Silvergrå är också väldigt snyggt på E60 och tar fram karossens linjespel bra. Hade den som alternativ, liksom Amethyst och Olivin som är lite ovanligare men snygga färger.
Kanske lite fegt med Titansilver igen men det är en stilren, tidlös och praktisk färg.
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Jag har hört att displayen har slocknat för vissa, ni har inte erfarenheter av detta? Min har bara slocknat en gång på 8000 mil nu, och det var för ett par veckor sedan, men kom tillbaka till liv igen efter ett tag.
En morgon i Älvdalen nu i vintras så visade termometern -34 grader och då gick det mesta segt, inkl I-drive displayen, men det är förståeling kanske ;) . Ville bara dela med mig av mina erfarenheter.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Velgro>> Nej, inte ännu iallafall. Jag har iof bara kört drygt 200 mil än så länge. Återkommer om det skulle inträffa.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
hmm, då saknar jag också dessa fästpunkter till gummimattorna. Blir en sväng förbi BMW imorn...

Jag har fått blackout i Idriven nu ett par gånger. Plötsligt när man kör startas I-drive om... hmm

Simon
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Ollen! Idag så gick säkringen till elstolpen på jobbet och I-drive displayen lyste svagt till en början. Det har hänt en annan gång när jag inte hade kupévärmaren på vid ca -5. Nu är det ca -12 grader ute. Det blir intressant att se hur bilen klarar -30..

ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Ok. Min är sån vid varje start. Blir ljusare efter några minuter. . Jag skall lämna in min på BMW på måndag så får de titta över den. Förhoppningsvis nån mjukvaruuppdatering. I morrn blir det vinter även i Sthlm så nu är det grova gummit applicerat.
Ha det bra!
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Fråga då om det ska vara så! Det vore bra... Ha det bra själv!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.