|
|
|
|---|---|
bole |
Finns det något som talar emot att man lackerar om bilen i ett annat land...är nämligen så att jag planerar att åka ner till fd Jugoslavien o fira nyår och har kontakter där som kan göra det för nåra tusingar (4-5 tusen, lacka om allt)...?? |
| det bor de gå..för sen på besiktingpappren ändrar dem för så det borde inte spela nån roll var man lackar...vilken färg hade du tänkt | |
bole |
min e grön... E46-a 323... med beige säten..så jag har tänkt mig antigen svart lr metallic ... eftersom jag planerar att införskaffa MtechII paketet....vad tycker du är bra? |
|
Varför byta färg på en så ny bil??Skulle rekommendera dig att INTE byta färg eller lacka om allt om bilens lack är i normalt skick!!Lacka bara M-paketet....Skillnad om din bil hade haft säg 10år på nacken o 20000mil....Men det tror jag inte att den har...Om du ny byter färg så satsa då på nån "individual färg" tex Carbonsvart eller Velvetblau som mig veterligen ej var standardkulörer på E46....Finns alltför många "tråk svarta" BMW,min inkluderad!!! "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Om jag inte minns fel så var det ett reportage i teknikens värld för ca 10 år sen där de åkte till estland och lackade om en 320 -78. Verkade inte vara några problem. Betänk att bilen kan tappa i värde och kanske bli svårsåld om den är omlackad. |
|
bole |
varför skulle den tappa i värde? om jobbet är utfört på rätt sätt |
Ras.mus |
Ja, eller varför inte någon helt annan färg? Jag menar kanske inte neon-rosa eller liknande färger men varför inte en ljusare grön färg a la VW Golf hade för något år sedan i nån sorts color edition? Kan inte VW-färgernas namn men en sån färg hade du för det första blivit ensam om, dessutom hade du säkert sluppit regga om den, grön är ju grön även omden är omlackad, eller hur? För som ovanstående sa, det finns för många BMW i samma färg! Det är ju helt otroligt,se på nyare femmor och sjuor. Finns de bara i silver, beige och svart metallic??? Skrämmande... |
|
Bole: Att byta färg på en bil SERIÖST tar minst 1 (5 arbetsdagar) vecka...Ja menar dörrar,huv,bagagelucka mm måste monteras bort...Alla lister mm ska bort....Sen ska bilen åtminstone mattas ner noga....Sen lackar man...o så slippa på nytt...på me mer klarlack..återmontering av allt...Om man gör allt detta på säg 3 dar,runt nyår dessutom e risken/chansen stor att det kommer "fuskas"....Att byta färg på en bil i sverige kostar ca 20-25" svarta pengar då....Mitt tips: för ett bra resultat behöver lackeraren lite mer tid på sig o även kunna jobba utan stress...Tänk oxå på att den ny lacken e mer känslig i början,skit kan fastna lättare...O runt nyår brukar ju inte vädret va det bästa...Hur kul vore de o komma hem med en nylackad bil som blivit pepprad i me stenskott i fronten... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
Kan bara tala för mig själv, men jag hade tänkt till både en och två gånger innan jag köpt en såpass ny bil som är omlackad. Det väcker en massa frågor som t ex om bilen varit krockad eller utsatt för skadegörelse e dyl. Får du hela bilen lackad för 5000 dvs motorrum, dörröppningar osv? Att det är olika färger på bilen är ngt som definitivt sänker värdet. |
|
bole |
jag får hela bilen lackad för 5000kr :) om du åker ner till BosnienHercegovina där medellön ligger på kanske 3000 spänn tror du att en lackerare INTE vill ha 4000kr ... dirty $ ? :) |
bole |
4-5000 då :> jag har polare o släktingar där nere som sysslar me sånt åxå.. |
bole |
Dawwe iofs du har en poäng där. ..lacka vill jag innan jag köper m-tech II paketet |
|
Bole: Man kan få lackat hyfsat billigt i Sverige/Stockholm med:-).Killen som lacka min bil kommer just från "gamla Jugoslavien"...Om du vill så kan du få nr till hans firma,chansen finns ju att en landsman som du får ett schysstare pris:-) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
... att byta färg på en bil måste vara bra svårt! Motorutrymme, bakom alla mattor osv... Skulle jag se en sådan bil när jag letade efter bilar så skulle jag hoppa över en som skiljer i färg mellan yttre och inre (för det kommer vara omöjligt att dölja att det är olika färger) Tänk till både 5 ggr och 10 ggr innan du byter färg! (Att sedan lacka om den med samma färg, visst, gör det! Men som sagt, lacken är känslig de efterföljande veckorna och du får en bit att köra upp till sverige kort därefter) /Marcus |
|
bole |
Dawwe visst släng det på mejl o tack hmm jo ... jag har väl insett att d kan vara ganska jobbigt...well då får jag väl acceptera fägren..det e INGE fel på den ..jag har typ INGA repor heller..den e ba frö grön :P nä men jag får väl lugna ner mig lite där tack för ert svar dock |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.