|
|
|
|---|---|
|
Har byggt in en nyare inredning i min fars 750i, och det sitter elnackstöd bak nu, som jag inte vet hur och var man ansluter, jag har följt originalkabeln från varje knapp in till mitten av sätet, där det slutar i en kontakt, det finns strömuttag på vänster sida under sätet såg jag, ska man dra kablaget in där, eller hur ska det gå till? Var ska man koppla in sig? Kablaget i sig saknas för mig, men det borde gå att köpa från BMW löst, eller? Hjälp mig, har sökt runt en del men inte fått detaljerat nog. Vill gärna ha igång den här funktionen innan bilen åker på vinteravställning, och jag vill att det ska dras som original är. Vilka delar behöver jag? Tack på förhand! -M5 E34 Limousine register Länk | |
|
Från varje nackstöd menar jag däruppe, knapparna saknar fortfarande kablage. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Det är en ganska lång bit kabelhärva du behöver. Kolla på skrotarna i dina trakter, enklast är att plocka hela härvan från en bil så ser du hur kablarna ska gå! Jag fixade det så på min 740-93 som jag bytte inredning på & del blev bra! mvh Johan. Länk |
|
|
Om jag minns rätt så sitter det även en styrbox för detta till vänster under baksätet. Jag antar att du även bytt säkerhetsbältsfästena, de ska ju ha el för att stryra nacktöden med automatik. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
He he, elnackstöd bak som inte funkar... Dagens I-landsproblem? Sorry men jag kunde inte låta bli... Henrik"M" |
|
|
HenrikM: Det är ialla fall hög impfaktor, trots att det är en 15 år gammal bil! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för svaren, jo styrboxen är bekant (vet någon numret?), likaså fästena, de grejerna tas från skroten, från samma bil som inredningen satt i förhoppningsvis, frågan är bara om det går att koppla in det på befintlig kabelstam? Det sitter inte kvar några delar i skrotbilen (plåtren) så jag kan inte åka dit och titta hur det ska se ut. Går det att köpa nödvändiga kablar av BMW eller är det bara hel kabelhärva som gäller? Tex kablarna mellan knapparna och själva ryggstödet (kontakten), finns de som lös del? Hur får man ström fram till fästena, finns det att köpa rätt kabel löst? Krångligt, men varje tips uppskattas, har någon bilder från ett baksäte med elnackstöd och avplockad sittdel så man kan se komplett kablage och box, så vore det skoj att få ta del av. -M5 E34 Limousine register Länk |
|
|
Erikw: Jag var ironisk. Hade jag haft el-nackstöd bak som inte funkade, hade jag fixat dom direkt! =) Henrik"M" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.