|
|
|
|---|---|
|
Jag har ju läst andra trådar om detta men.... symtom: Min motortempmätare går inte upp alls . den nedre slangen från kylaren är kall. Är det termostaten som är paj eller kan det vara nå`t annat??? var sitter temostaten, är det i den "klumpen" dit den nedre slangen går?? som ni märker är jag novis just ang. kylsystemet ,tar tacksamt emot hjälp... mvh Rauski | |
svintoleffe |
temostaten sitter i termostat huset, det huset sitter uppe vid topplocket, det går en slang därifrån, ner till kyalren. Där innanför sitter termostaten, skruva loss locket, lägg det i kastrul, o kocka upp vattnet, så ser du om termostaten öppnar sig. www.skogenracing.com/=Länk Min Bmw MVH Leffe |
bole |
Rauski att termostaten pajjar är ett vanligt fel...det e de plastbennen som håller den som givit upp hos mig...o det när jag varva bilen högt maxxade den 2 veckor sen till 225km/h ... felkonstruktion ... 500kr kostar ny hos bmw... bmw bille ha 1000 för jobbet o 500 för delen...gjorde det hos mekonomens verksta...för 250kr |
|
tack för svaren ! så ni tror att det är termostaten då....inte givaren t.ex ??? Åker nog o köper både termo....o givare på mekonomen o byter själv. f.ö så har jag köpt bilen avställd o renoverat ca: 1 1/2 mån ,skall besiktiga 2/11 .Längtar på att ta ut den på vägarna o GAAASA. :) |
|
svintoleffe |
Jag läste fel mitt i allat, förlåt, kolla tempgivaren, jag fick det till termostaten. Länk Min Bmw MVH Leffe |
bole |
Rauski ... va ja gör ...är att jag åker t bmw...frågar vad som e fel, begär offert o sen gör jobbet själv..litar mer på dem då :P bättre än att gissa själv juh |
|
Jag hade sama problem med min bil och ag tog ut termostaten och la den i en kastrul och kokade den och allt såg ut som det var okej men jag bytte den ändå och sen dess har jag inte haft problem med det. Mitt råd är att bytta, den är so bilig ändå!!!! "BMW Rock´s" |
|
bole |
orka koka den :) det e sån viktig del av maskineriet att man får unna sig 500kr att grejja det...hitta ba nån bra verkstad som kan byta den billigt + eventuellt lufta systemet |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.