|
|
|
|---|---|
snocrash |
Blev valdigt forvanad att hitta en stor pol vatten under och over mattan pa pasagerarsidan i morse. Regnade valdrig kraftigt i natt, men alla fonter och takluckan var stangda. Dessutom fanns det inga tecken pa att det regnat in i bilen, vattnet verkade kommit underifran(?). Vad ska/kan jag kontrollera ? Bilen stod parkerad i en ratt kraftig nedforsbacke, undrar om det kan ha spridits in vatten underifran pa nagot satt. Forslag? |
|
Hade samma problem på en E30, hade parkerat i en backe en natt med fronten nedåt. På E30 går avrinningarna från takluckan via A stolpen ned i tröskalrna och de i C stolpen ut bakom stötfångaren via bakluckan. På morgonen efter en regning natt hade jag 9 liter vatten i bilen, fick riva ut hela hela inredningen med mattan och all isolering och torka i farsans bastu. Felet var att avrinningen från tröskellådorna och ut var igentäpta på undersidan. När lådorna fyllts till ungerfär hälften så började det läcka in i kupen genom några befintliga hål på insidan. Felet avhjälptes med att peta upp avrinningshålen på undersidan med en skruvmejsel samt att jag tog bort några gummipluggar på undersidan av tröskellådan så att jag fick ut allt vatten. På insidan av stötfångaren i bagaget ansluter avrinningsslangen till en "backventil" (plasthölje med en gummiflärp), där kan det också läcka så att man får sjöar i förvaringsfacken. avhjälps med att anslutningen tätas med silicon eller liknande. Många sena timmar senare var bilen torr. /Fredrik |
|
snocrash |
Var exakt sitter avrinningshålen på e46Ci ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.