|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Allihop! Min abs funkar inte riktigt som den ska, nu undrar jag om det är nån som vet var alla saker som berör abs:en sitter på en E28, själva ABS enheten samt relä sitter ju ihop i motorn, från den enheten så går det en svart kabel in i genom torped väggen till nån kontakt eller databox, vart går den kabeln?? | |
Paap Reeder |
...bara att riva ner de bakre drivflänsarna, ta loss hjulaxlarna och byta ABS- kransarna vars kuggformer rundats av så mycket av rosten att gafflarna inte längre kan läsa varvtalet. MVH /// Paap R |
| Jag vet att kugg kransarna är fina, det är denna kontak eller databox som behövs bytas, men vart sitter den? om man tittar vid abs enheten som sitter i motor rummet så går det en grov svart kabel från den in i torped väggen, vart tar den vägen nån som vet, det är ju igentligen inget problem att ta reda på detta själv, men man kanske kan spara mycket tid på att veta var den sitter från början. | |
|
ABS-boxen likväl som motronic-boxen till inspr. sitter ovan/innanför handskfacket... Mvh Janne. |
|
|
Tack så mycket, precis det svaret jag ville ha!! |
|
Paap Reeder |
.... wolla ..... då sparade du en helgs extrajobb med kuggkransarna..... MVH /// Paap R |
|
Man är ju tacksam för alla svar, men jag gick över alla kransarna runt om förra året så jag visste att det inte var det, men tack för hjälpen ändå Paap R MVH / Johan |
|
Paap Reeder |
... jag vårdar mina kuggkransar lika noga som vigselringen...he,he! MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.