|
|
|
|---|---|
|
Jag köppte begagnade M3 speglar av en kille som sa att dom är original. Inte för jag misstror honom, men jag undrar bara om man kan se om de är original? Ska det va BMW stämpel ingjutet i plasten någonstans? Jag ska lacka om speglarna så jag undrar hur man får bort glaset? Är det bara att bända rakt upp som på min andra BMW speglar? Det är bästa att fråga först så man inte förstör någonting. Jag har sökt här på forumet men inte funnit nått av värde. | |
|
Jag var ute i garaget nyss och skulle prov montera en spegel men upptäckte att det måste va speglar från en cupe, för fästplattorna va lite mindre och skruv infästningen satt tätare. Jag har ju fyrdörrars. Finns det någon där ute som vill byta sina fyrdörrars original M3 speglar mot mina coupe speglar (svarta)? Eller finns det någon som fått sina speglar stulna och vill sälja fästplattorna? Nu kommer det nog bli livat här på formet när jag vill köpa fästplattor, men jag kan ta med mina speglar och visa upp för säljaren så han/hon ser att jag inte har några stulna speglar utan fäst plattor. |
|
| Tyvärr har jag inga speglar att byta med, men jag kan svaret på frågan i det första inlägget: Ja, det är bara att bända glaset. Gör det mycket försiktigt bara. Jag tyckte att det var enklast att bända om jag först vred på glaset maximalt åt det ena hållet. Då kan du se fästanordningen och bända bort en fästpunkt i taget. Det är 4 st totalt på varje spegel. | |
|
Tänk på att fästen där speglarna blivit stulna är "förbrukade". Fäst anordning är med plastpiggar på speglarna som ska klickas in i fästena, men om borttagningen har skett med våld så kan fästet vara sönder i infästningen, syns knappt, men du kommer att märka det när du ska montera dina nya speglar. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.