|
|
|
|---|---|
| Någon som vet vad det skulle kosta att lackera om hela bilen i en annan färg? | |
| Beror helt på. Allt mellan 10 och 50.000 beroende på vem som utför arbetet. 10.000 är ett svart kompispris. Detta gäller hellack i samma färg. Att färga om hela bilen med motorrum och alla plåtytor som har en annan färg skulle jag tippa på ligger mellan 25-35.000 beroende på vem som gör det och hur mycket som behövs göras. | |
|
För en hellackering till bra priser kan jag rekommendera Lacktyl i Ängelholm. För mer information se ---> www.lacktyl.se MVH / Jacob |
|
| Intressant, leker lite med tanken att det hade varit kul att lackera om en m coupe men man vill ju då att det ska bli riktigt rysligt bra, och inte något halvdant. | |
|
iii: Har bilder på en kompis Skyline som dom lackade om. För att lättare bilda en uppfattning om hur deras jobb blev utfört kan jag skicka bilder till dig om intresse finns. MVH / Jacob |
|
|
Det finns många trådar om just det. Det råder olika meningar om det men några rekommenderar en tripp över havet till Polen/Estland/Lettland för sånt. Tydligen billigare och mer gediget hantverk. pga av låga timkostnaden görs många saker som svenska lackerare inte längre gör. t.ex det maskeras mindre där utan man plockar mindre delar för separat lackering. Jag har själv spånat på det när jag ville köpa en Volvo P1800 några år sedan. Man slänger bilen på båten till Gdansk bokar tiden i förväg och flyger hem och hämtar bilen en vecka senare. Plåtarbete och lackering på just den bilen jag hade i tankarna gick på 30% av det förslag jag fick hemma. Men det var länge sedan. plus att det blev aldrig någon P1800. |
|
| Om det ska bli bra så bör man strippa hela bilen, bara att plocka bort allt i motorrummet tar sin lilla tid. | |
|
Lillen: Du verkar ha rutin på att plocka loss delar, har sett bilderna på din bil på rejsa.nu :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| Som lillen säger: det är sällan en svensk lackerare strippar bilen helt. dem maskerar hellre och kör halvdant jobb för att hålla kostnaderna inom rimlig nivå. | |
| intressant, är inte själv särskildt sugen på att stripa, bilen. Så kanske skulle man satsa på att åka utomlands men det känns ju lite lagom osäkert, vem ska man då jaga om det sitter en fluga eller katt i lacken... | |
|
Det är kul å skruva :-) Fast förutsättningen är ju att man har ett bra garage och lite verktyg. Att plocka isär en modern bil helt å hållet och sedan sätta ihop den är faktiskt inte alls så svårt som man kan tro.Ta mycket foto/anteckna och märk upp grejerna in i absurdum så är det inga proplem. Allt går utom små små barn resonerar jag :) |
|
|
Helt rätt inställning Lillen! :) Jag brukar plocka loss en massa grejer (nåja, det är ingenting jämfört med det du gör) när jag tvättar bilen såsom skylthållare, blinkers, positionsljus och liknande. Har till och med lossat främre vänsterinnerskärmen för att göra rent bakom... Lossa plåt har jag dock inte gett mig in på än :) /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
masten: fegis. börja dagen med att plocka bort genratorn och vattenpump, som sport liksom... Lillen: plocka bort är inte problemet. att sätta ihop är det.... när jag plockade isär inredningen för invändigt lackering så kändes det som IKEA möbel när jag plockade ihop det igen. det blev en del skruvar över :-( |
|
|
Z3c 4 ever!: Har du kvar denna kontakt?, låter intressant då jag tänkte göra Alpina B7-kopia av gamla vinterbilen(535-86). rodge dodge Länk |
|
|
Rodge: nää inte. det var länge sedan. Men jag gjorde en sökning på en bil sajt i Polen och fick följande lakerare i Gdansk (som ligger närmast Stockholm, båten går från Nynäshamn): Juszczak Lech Blacharstwo Lakiernictwo Pojazdowe Adres: Gdańsk ul. Boczna 1 Telefon: 309 00 08 Dodano: 28-12-2002 Kategoria: MOTORYZACJA/Blacharstwo, Lakiernictwo Autoblacharstwo Lakiernictwo Adres: Gdańsk ul. Dickmana 11a Telefon: 552 18 07 Dodano: 28-12-2002 Kategoria: MOTORYZACJA/Blacharstwo, Lakiernictwo Blacharstwo i Lakiernictwo s.c. Wachnicki Michał Głady Leszek Adres: Gdańsk ul. Drożyny 8b Telefon: 556 07 29 Dodano: 28-12-2002 Kategoria: MOTORYZACJA/Blacharstwo, Lakiernictwo Auto Servis Blacharstwo Lakiernictwo Andrzej Ziobro Adres: Gdańsk ul. Gdańska 21a Telefon: 342 93 33 Dodano: 28-12-2002 Kategoria: MOTORYZACJA/Blacharstwo, Lakiernictwo |
|
|
rodge: du kan åsk posta frågan på polska motsvarigheten till "autopower" Länk går säkert att skriva frågan på engelska |
|
|
Tack för hjälpen! rodge dodge Länk |
|
|
Ang lackering *hehe* Klart du skall göra en riktig hellack (dvs motorum och allt). Strippar du bilen plåtren och själv skruvar av alla plåtar brukar det kosta mellan 15 och 20 k för ett bra jobb. En kompis fixade sin bil på Moses bil och lack (riktig proffslackare) kostade strax under 85k för alltihop. Objektet han lackade om? Skoda Coupé 1989 års modell. :P :P Mose är dyr för att han gör ett gediget jobb. Han lackade om min dörr 3 ggr då han inte ansåg att nyansen var tillräckligt nära bilens kulör. Jag såg ingen skillnad någon av gångerna och jag betalade fast pris för jobbet så klagade inte. Iofs är han fasta pris 9k för en sketen dörr. /Viktor /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.