|
|
|
|---|---|
| Har M5 tillv. med automatlåda ? | |
BMW Kungen |
ja, vad jag vet så finns det. //Kungen |
Colin |
Nej Allt under 3.5 liter är Briggs & Stratton.. |
|
Nu blev det tveksamt. Jag har nog missat något. Är inte M5 och M535 samma sak ? Skillnader i så fall. |
|
|
m535 är väl bara en 535 e-28 med file kjolar å spoilers å skit. M5 med automat, har väl aldrig funnits i Europa i alla fall? Det är inte vikten som är för tung, det är du som är för svag. |
|
|
Det finns ingen M5:a med automat! //Schnitzer |
|
| Tagge ta reda på lite mera fakta innan du ut trycker dig....Där är lite mera skilnad på en e-28 535i och en m535i än bara kjolarna | |
|
Käre Pelle Persson. Den "lite mer skillnad" än kjolarna sammanfattade jag i "å skit". I övrigt såg jag mitt inlägg som ett svar på undran huruvida m535 och m5 var samma sak. Därför skrev jag kanske ett lite slarvigt inlägg. Men för att inte trappa Er och övriga på tårna i fortsättningen lovar jag att läsa 180 p Bmw-kunskap på universitet innan jag svarar på ett enda inlägg till. MvH Tagge |
|
|
hehe håller med tagge, det var en bra sammanfattning. Och jag antar att du menade att det var samma motor i 535i och M535i vilket det är. M5:an (e28) har 286hk, 2145 stycken sådana byggdes, och ser ut som en helt vanlig e28, inga kjolar. De såldes inte i sverige, men ett fåtal är importerade senare. |
|
|
Finns ingen M5 med automat, däremot har vissa GALNA personer konverterat. Gå in på www.e34m5.com och välj där registry. Bland de första E34 M5 bilarna finns en med automat. Killen som har den bor i taiwan, kanske därför:) !SKÄMT! Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
>>I love to ride! Lite fel, det var kostnadsfritt att välja spoilerpaket till M5 (E28). Hans Majestät konungen var den förste i Sverige som ägde M5 (E28). // Martin |
|
| Jo men då var kjol paket ett option inte standard utrustning. Spelar ingen roll om det var gratis eller inte. Kungen hade som sagt en M5:a, men med 518i beteckningar och inga kjolar. | |
|
Det var option att välja BORT paketet! // Martin |
|
|
Det var inte så du skrev.... ...skit samma...bilen är mycket ovanlig och skall inte förväxlas med M535i. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.