|
|
|
|---|---|
| Med öd 535 packning och bultar. | |
| Oj, glömde säga att det var ett 745 topplock. | |
| Kom igen nu, vill ju smälla ihop den ikväll. | |
|
För M30 gäller följande (bör vara samma på din motor): 1. Korsdra till 60nm 2. Vänta 15min vinkeldra 33gr 3. Vinkeldra ytterligare 33gr vid arbetstemp. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Jo, jag hoppas det. Har i så fall en E34 bok där det står med. Men frågan är om det är samma åtdragningsmoment på alla M30 ? |
|
|
Det gäller alla M30. Tror inte att det är någon skillnad på 745:an. Korsdragningen för m30 ser ut såhär (mycket viktigt för att toppen ska dras plant): 14, 10, 04, 02, 06, 08, 12 13, 07, 05, 01, 03, 09, 11 ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| Tack så mkt för hjälpen! | |
|
Vad bygger du för spännande om man får fråga? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Hmm jag bygger den körduglig för iår, så jag kan för flytta bilen bara. HX50,45mm wg, evo 6 ic m.m sitter på... Men ska bygga ny värre 745 3,4 maskin vid sidan om i vinter. |
|
|
Vad hamnar motorn i för bil då? E28? ///Jesper BMWCS #5494 |
|
| samma åtdragnings moment, samma topp bultar iaf! bjussa på en tur då? | |
|
Jo, den sitter i E28...Toppen är på nu, ska bara sätta på insug och sånt jobbig imorrn. Jimboo, klart du kan få dig en åktur, men regnar det i helgen kommer det vara mest hjulspinn om man säger så :) |
|
|
jag gillar hjulspinn =) kommer du va me calle i helgen eller? hur som så kan jag ju möta upp dig/er i nacka om du vill. |
|
|
Mkt möjligt, får se fall jag får ihop den ikväll... Hmm, mkt möjligt. Vi tar det på msn senare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.