|
|
|
|---|---|
|
hej.. funderar på vad en bra motor inkl. låda å allt bör kosta??? finns trimchip till dessa??? mvh Anton | |
|
10000-20000:- är normalt för motor och låda, beroende på skick. Trimchip finns... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ja, om du ska ha en bra motor för du nog lägga precis som Jeppe säger, mellan 10-20k. Personligen tycker jag inte om trimchippen. Det ger knappt några hk. Fördelen är att ett chip kan ta bort toppfartsspärren. Sätt i trimkammar istället, då händer det grejer. //Schnitzer Svenska M5 E39 Registret: Länk E-Post: DE91@hotmail.com |
|
|
OK tackar! men om jag portar å planar topparna då, vad kan jag ta ut ur spisen då?? antar att kammarna kostar en del... eller?? mvh Anton |
|
Paap Reeder |
... med originalinsug ger trimkammar en del men skall man plana och porta måste även plenum bytas mot Dinan. Jesperado kan det där. MVH /// Paap R |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vad kostar kammarna då? Och bör man chipa för att bilen ska gå sina 300 som den ska göra original? |
|
vilken bil skall gå 300 original menar du ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
Paap Reeder |
... hörde att insug från Dinan går löst på runt 20´! Motro Nord har kammar och chip till M70. Utan att VETA tror jag att kammarna kostar ca 6000:- / st samt de två chipen går löst på ca 3000:-/st. För kammar och chip kommer du att få ut ca 20 hk till och procentuellt lika mycket i vridökning. Skulle GISSA att Dinan + kammar + chip kan göra 50 hk som max. Det innebär att den gamla regeln: 1000:- - 2000:- för varje extra hk står sig väl. Sedan är det bara att ta fram fickräknaren. .... there is no such thing as a free lunch .... tyvärr. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.