|
|
|
|---|---|
| Har just köpt en 325i Coupé 93... Det jag vill veta är vad jag ska skaffa för ljuddämpare!? Nu sitter det ett bmw orginal sportsytem på och när man varvar ur så låter det "burkigt"... Jag vill komma åt ett dovt ljud! | |
| hörru gå in på pure-pf.com nya bmw forumet...eller nej just det...ska du bygga turbo? annars e du inte välkommen =) | |
|
Har ett G-Power system på en av 325orna, låter dovt genom hela registret. Svensk återförsäljare är Jarls Bilservice. /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Apple Racing... Används av 90% av sveriges jättefortraktframmedstötstångsgjutjärnsV8-åkare Länk |
|
| Vill du ha ett mkt dovt avgasljud så ska du satsa på ett Simons Sportsystem. Det blir jätte jobbigt i längden, speciellt vid långfärder men du kommer undan billigt. För att få ett mera "kvalitets ljud" på 6an rekomenderar jag ett Ac Schnitzer system som faktiskt byggs av Remus. Det systemet har en dov men behaglig sång. Har själv inhandlat ett AcS system och är kanon nöjd! Låter dovt vid tomgång för att sedan övergå till härligt rytande vid pådrag. Vid landsvägs fart hörs det nästan inte alls förutom när man trycker på vilket ger ett härligt rytande. Det skall enl ett test bland en massa sportsystem i Performance BMW, ge 8 hästar till och det märks skillnad i vridet på något sätt. Bilen känns piggare helt enkelt. | |
| Ja, jag funderade faktiskt på Simons... Åker i stort sätt aldrig långa sträckor så det är ingen fara att det "dånar". Vill inte kosta på mig med nått dyrt AC Schnizer eller liknande, ska åka orginal i sommar och sen blir det kanske turbo, då ska ju hela systemet bytas ändå = ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.