|
|
|
|---|---|
|
Det luktar bensin inne i kupén då fläkten är på , luktar även då man står utanför bilen och det har samlats en liten oljepöl där bilen brukar stå i garaget. Jag gjorde en inspektion2 i september och jag antar att dom bytte bränslefilter då..så det kan väl inte vara problemet? Oljenivån i motorn har inte minskat så den oljan kan det ju inte vara som läcker. Pölen samlas ungefär strax bakom mitten av framhjulen. Någon som har tips på vad det kan vara ? /Daniel Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! | |
BMW Kungen |
Jag hade ett liknande problem med min 518 E28. Då fläkten var igång luktade det olja. Det var så att det läckte lite ifrån oljetyckesgivaren (sitter ju högst upp vid kupéluft intaget). Men så lite att det inte märktes på oljenivån. //Kungen |
|
luktade bensin i min bil oxå...visade sig vara en klamma till en bränsleledning inne i motorrummet som inte var riktigt dragen...knappt att man såg nåt läckage..men luktade gjorde det... säker på att det är olja som läcker??..så att det inte är bensin som löser upp olja och smuts och droppar ner?.... |
|
|
Även min bil luktade med bensin med fläkten för ett tag sedan. Det var samma fel som på Gregers bil, alltså en klammer i motorrummet som inte var ordentligt åtdragen. |
|
|
Det låter troligt det du skriver att det kan vara bensinen som löser upp olja och smuts. Det tråkiga är att man har ju inget garage att grejja i så man får väl lämna in den på bmw verkstad så får dom kolla..frågan är bara vad dom tar för det :( Och inte nog med det så klonkar det då man trycker in kopplingen då man kör. Klonkar också då man växlar förutom om man inte växlar väldigt väldigt mjukt. Har även fått något klonkande ljud i fram hjulen vid ojämn guppig väg. Kan bli dyrt då man inte kan så mycket själv?! :( /Daniel Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
Kan vara Caster stagen som klonkar på ojämn väg. Samma på min bil.... PH |
|
|
Casterstag..är det de samma som Styrstag eller är det Stabilisatorstag ? Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
BMW Kungen |
Hallå foppa, jag har oxå problemet med klonkande när man växlar upp eller ner. även i gupp. Men på 318 är det högerbak som det låter från. Kan vara stötdämparen eller käng.hämmare.. Har europlus garanti, så bmw ska åtgärda felet den 25... //Kungen |
| Jag hade en Alfa som ibland stank bensin när man körde. Det var en bensinledning i motorn som nästan var av. "Det där borde du fixa ganska snart" sa besiktningskillen. Jag sålde bilen istället. | |
|
ett klonkande ljud hade jag med och lät bmw vara ut och provköra den för att se vad det kunde vara, det visade sig vara pendelstagen som var glapp kostar inte många kroner aoch lätt att byta Joakim Eriksson |
|
| Kontrollerar om koppar brickan runt tråg bulten läcker eller om den är åtdragen shyst, | |
|
Har fixat lukten av bensin nu. En liten svart slang med 2 klamrar strax innan insuget som var kass. Bytte den då försvann lukten. Får se dock om det även hjälpte olje läckaget. Ska kolla brickan runt tråg bulten också. Med vänliga hälsningar Daniel ///BMWPOWER to the people ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.