|
|
|
|---|---|
|
Vad lägger man på Dubbeleker 68M i storlek av friktionsdäck om man inte vill ha 40 profil utan åka lite bekvämare i vinter ???? Fälgarna är 7,5-17" fram och 8,5-17 bak med andra ord orginal för M spotrpkt 11. Ha en bra kväll. DISEL | |
|
Jag har BMW originalfälg, Stjärneker 44, och har 205/50-17 runt om. / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
205/50-17" alt. 215-225/45-17" På 8.5" fälg borde du inte ha mindre än 225 helst 235... Diesel-räsern |
|
|
Oavsett vilken profil du väljer (som är rätt) kommer däckets totala höjd att vara ungefär densamma i mm räknat. Dvs. det lär inte bli så stor komfortmässig skillnad mellan 225/45/17 och 205/50/17! På 8,5" bör du som sagt inte gå lägre än 225 i bredd i alla fall! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om du kör 225 på en 8,5 tum bred fälg så kommer fälgen ta i innan däcket gör det om du kör emot en trottoarkant. M68 är ingen bra fälg att använda på vintern ur den synvinkeln. Jag kör 225/45/17 på stjärneker 44 som är 8 tum bred. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för bra info av er, jag får snacka med min Gummigubbe om vilka Ostar han har hemma. MVH DISEL |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.