|
|
|
|---|---|
|
Hei! Tomgången på bilen er litt konstig hvis jeg kallstarter den flere ganger i rad.. f.eks. ved veldig korte resor, eller bare flytter bilen. Idag flyttade jeg den, og skulle starte den igjen, men den bare dog.. startade igjen og da gikk den såvidt igång, men var konstig på tomgång et minutt ca. Kjørte den varm, og alt var perfekt.. stoppade og startade den igjen, no probs! Noen som har opplevd det samme? | |
|
jag har nog läst om det problemet tidigare men hittar inte någon tråd. annars så tror jag att det är inte ovanligt att när vinter börjar närma sig och det är frost om näterna så kan tomgången vara orolig första minuterna innan motorn blir tillräkligt varm. |
|
|
Min har aldrig dött, så illa ska det inte vara. Däremot går ju M-bilarna som en potta när dom är riktigt genomkalla, det rycker och hoppar och nästan misständer lite. Men det ger sig efter någon minut... Dö ska den inte göra... Ny hemsa, i betastadie: Länk |
|
|
Min bluddrar lite på tomgång om jag t.ex. flyttat den i garaget strax innan. Tycker inte om att startas och bara gå på tomgång någon minut. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Min M bil är MYCKET känsligare vid kallstarter än vad 2,8an var... Ofta hoppar den uppåt 1600-1700 varv när den är kall... Gasa till lite så lugnar den sig, tomgången är fruktansvärt orolig som Johan söäger den första minuten eller så. Dött har den inte gjort men startar inte ofta bilen flera ggr i rad... /Caspar Länk |
|
|
Kongen. Hade precis det problemet i morse se tråden ang EML+antispinn. Har inte en susning varför |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.