|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad som skiljer i vridmoment mellan "gamla" och nya "4-litaren" på E38 740? 4.0 litaren hade 286 hk och 400Nm 4.4 litaren hade 286 hk och ???Nm Tacksam för svar. ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk | |
Scheckheft |
420 Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
440 från årsmodell 99 och framåt har jag för mig. /Simon |
|
Scheckheft |
Stämmer. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
Svärd |
Hur kommer det sig att man inte tar ut mer effekt när motorvolymen ökar med 10%? ///Martin |
Scheckheft |
Hej Anledningen att man inte gjorde det är mest troligt att man inte ville konkurrera med 750 modellen. Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Hello Ja antagligen är det så och det kan man ju förstå, men samtidigt är det lite synd tycker jag, 4.4L borde ligga på dryga 300hk. Men den nya 4.4L ligger ju som sagt på 333hk. /Lazze Länk |
|
|
Tack allihop för svaren! Kikar på en -98 740i och försökte hitta fakta att jämföra mot den E32 jag tidigare haft, men det är inte lätt att hitta. Men 420Nm låter gott... Ha dé! ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
Scheckheft |
Hej Massse - har du tittat här: Länk och här: Länk och här: Länk Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Tack igen! Väldigt informativt. Då får vi hoppas köpet går i lås ! Tack än en gång för er hjälp! ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
|
det är grymmt vrid....jag har bara 222nm....snyft... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.