|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som vet var man kan trimma bilen? typ plana å porta toppen, borrning, trimkammar å chip? Helst i mellansverige Tack på förhand alla glada! | |
|
Chip kan du köpa av Jocke Qvarnström och ITSFUN.NU Du når honom på jocke@itsfun.nu, hälsa från Jacob. För mer information se ---> www.itsfun.nu MVH / Jacob |
|
|
Sackan: Personligen skulle jag aldrig chippa en sugis. Många trådar har diskuterat detta, som du kan läsa om här på forumet. Om du ska ha trimkammar så är det bäst att du full följer alltså med det menar jag portning av topp os v (då ger de bäst effekt) .Dock är trimmkammar ganska svåra att optimera. Alltså man lär ju veta vad man gör, DR schrik (stavning?) gör kammar till dom 325 vet jag. finns ju många olika te x 270graders os v. Grad antalet anger hur "vass" kammen ska vara. För vass kam kommer att de din bil ett väldigt taskigt låg resp. mellan register, men då med en "ketschup effekt" istället. Precis som Jacob_M3 har skrivit så har Jocke Qvarnis chip till 325orna. Ett annat alternativ är ju turbokonvertering. Det kommer ju bli billigare om du kan göra mkt själv. Sen om man skulle jämföra en sugmotor trimmning till te x 250hk och en turbokonvertering till 250hk så blir ju de sist nämnda billigare (som sagt om du kan göra en mkt själv). Te x svetsa, mappa, os v. Med vänliga hälsningar //Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.