|
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Jag undrar om det är någon som vet hur ett italienskt registreringsbevis ser ut. | |
Scheckheft |
Hej Ett foto av Certificato di Proprietà hittar du här: Länk Mvh Scheckheft E38.info ___ Länk |
|
Tack Scheckheft! Jag fick mitt italienska registreringsbevis i dag, men endast Certificato di Proprietà. Har alltså inte Italienischer fahrzeugschein med teknisk data på bilen. Jag har tid på besiktningen i morgon - vad göra??? |
|
|
Avboka tiden tills du fått tag på den andra delen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det finns nya instruktioner gällande italienska registreringsbevis. Efter den 15 Oktober accepteras endast båda delarna av registreringsbeviset i original. Undantaget är om kunden vid inställelsen uppvisar en vidimerad kopia på registreringsbeviset och ett "Certificato Di Proprieta" i original daterat senast den 15:e Oktober 2004. Undantaget gäller 2004 ut... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Har också skaffat mig en italienare som ska reggas i sverige men först ska den göras i ordning eftersom den har legat på taket. Har den äldre typen av regbevis. Den 3:e och 4:e bilden i länken du posta (fram och baksida). Antar att det ska räcka för att kunna regga den sen. |
|
|
Jag har hört att det skall vara ett h-vete att importera bilar från italien pga, att italienska tullen eller liknande behåller /behöll det italienska reg. beviset eller dylikt. Stämmer det vaga ryktet eller är det något jag fått för mig? Någon som vet? mvh. Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.