AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.042

Defa larm kort räckvidd

Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
I min bil sitter ett lite äldre defa larm. Larmet verkar heta 700. Tycker att min larmbricka har oerhört kort räckvidd typ 2-4 meter som bäst. Skulle gärna ha längre räckvidd. Någon som har erfarenheter av liknande problem?
Co
115
Coasthunter
BMW 528iA Touring -97
BMW Z3 1.9i -97
BMW Williams FW23 1:24
Prova att hålla din dosa mot huvudet så läcker den längre. Nej det är inte ett skämt!!

///Coasthunter
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Gör som Coasthunter säger!, fungerar faktiskt bra, kanske inte direkt är någon långsiktig lösning men men :)
har du bytt batteri på senaste tiden i dosan?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Va då hålla dosan mot motorhuven??? Då måste jag ju vara helt framme vid bilen. Jag menar att vad jag vill är att kunnna låsa och låsa upp på lite längre avstånd från bilen. Som på en ny bil.
Batterierna är ca ett halvår gammla och det var inte direkt bättre när dom var nya. Lite bättre kanske.
Är det någon annan som har samma problem med sina defa larm?
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Kan vara att antennkabeln som sitter på larmenheten kan sitta lite dåligt till, och vara rätt avskärmad av olika detaljer i bilen..
Om du lyckas hitta enheten, kanske du kan flytta antennen till ett mindre inbyggt ställe.
Paap Reeder
Frapp ..... bor du i 08-området?
Isf har jag en bra firma i Veddesta.
Har haft samma problem med min 535:a.
MVH /// Paap R
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
bor i 040 men tack ändå. Larmenheten sitter nu till v om ratten under kåpan. Har haft den framme vid ett flertal tillfällen. dessutom sitter det en liten plupp i rutan som jag antar är någon mottagare av nåt slag. Vad menar du med rätt avskärmad johnny?
cane
Har för mig att hålla brickan under hakan funkar bäst... nåt med resonons i huvudet? Vet inte, men det funkar!
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Frapp> Menar att det är bara en sladd som fungerar som antenn, och om det är mycket metall och liknande där under kåpan, så kan det skärma av signalen.
Dosan i rutan är nog bara glassensor/blinklampa.
Man ska inte förlänga antennkabeln, men om du lyckas dra upp den mot rutan, så att den kommer fram lite, så får du nog mycket bättre mottagning med larmdosan, lite samma princip som med en vanlig radioantenn.
IQ
360
IQ=pi
BMW 630Ci -07
BMW 525 AiT -08
Diverse Ducatis
Toyota MR2 -00
BMW 325 XiC -07
Kanske inte direkt ett konstruktivt inlägg, men jag känner mig kinkig i dag:
Varför vill du ha längre räckvidd? Hur långt ifrån bilen brukar du vara när du kliver in i den? :-)

Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en.
Ja
760
JanF
530i-93
Jag har antennen till min Defa 700 under plasten på instrumentbrädan. Räckvidd 20-40 m utan problem.

Har du antennen under huven så är der 2 meter
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Frapp:
Menade att du ska hålla dosan mot huvudet. Kroppen fungerar då som någon slags förstärkare och gör att du kan larma av/på på länge avstånd.
Vem sa något att hålla den mot motorhuven?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Oj jag läste visst fel. Eller slarvigt. Det låter ju inte riktigt klokt. Men jag ska testa. Fast frågan är om det är hällsosamt.

När det gäller det jag tror är antennen så ser den ut som en liten mikrofin nästan. Dessutom finns det en blinkande lampa. Och vidare konstaterade jag så sent som igår att det sitter ytterligare en dosa under mittkonsollen som är ca. 10x50x70mm. Dessutom sitter den vanliga lite större larmdosan till vänster under ratten. Vad är det som är antenn egentligen???
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Antennen är bara en sladd som är lite tjockare än de övriga, är lite olika färg beroende på larmtyp.
På mitt larm är den vit och ca 20 cm lång, den är inte kopplad till nånting, utan bara en lös sladd från huvudenheten.
Tror att den är svart på Defa, samt lite tjockare än övriga.
Mikrofonen är bara en glaskrossensor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.