|
|
|
|---|---|
|
Hej, har precis varit på en bilfirma och provkört en 328-98 (e46) som rullat 18.500 mil. Lite skavanker som en liten spricka i framrutan, lite rost på dörrstolpen och lite stenskott på huven, men i övrigt helt OK utseendemässigt. För den skall dom ha 109.000 - säkert pressbart till 100.000. Vilket betyder att dom förmodligen inte gett mer än 85-90 för den, yes? Vågar man köpa nått sådant? Vad bör man se upp med? Den gick som sagt bra (underbar maskin!), men å andra sidan hinner man inte testa den så mycket. | |
| Låter lurigt. Rost på en -98!?. Man ska kanske inte råda utan att ha sett bilen, men jag tror jag hade backat. | |
| Tips: Man får provköra flera ggr. Jag tror inte det är någon fara om bilen går och låter bra. Billigt pris. | |
|
Gått långt, tidig modell, ingen rostgaranti kvar. Dåligt utrustad? Import? full historik? Hur fräsch? Tycker nog att det KAN vara ett ganska rimligt pris... |
|
|
Jag har sett rost på en -01 e46, så rost på en -98 är inte orimligt. Varken e39 eller e46 är speciellt motståndskraftiga mot rost tyvärr... __ Bilen: Länk |
|
|
Svensksåld. Utrustning; ACC, Hissar, Airbagx2, LM fälgar. Ej vinterdäck. Länk För övrigt läste jag en intressant artikel på nätet om just denna bilfirma som varit uppe i Plus. Visserligen länge sedan men ändå... Länk |
|
| Kontakta tidigare ägare och fråga efter ev skavanker. | |
|
Tyvär måste jag säga att det inte låter direkt överbilligt. Håller själv på att försöka sälja min 328 -99, och det är XXX ta mig omöjligt att få över 120 :-( Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
| priset komemr väl gå ner en aning när nya 3:an kommer..men den såg fin ut | |
bole |
hbengtsson ... priset är rimligt ... d säljs bmw-er E46or från 98-99 för ca 130-140k som har gått 14-15k mil... o den du har har gått mkt mer...o då ere 1kr/km .. vilket motsvarar alltså 3000mil = 30 000kr = ca 110 000 ... tycker inte att nåt verkar fel..fråga om d ufår nå garanti... låt försäljaren m-testa den...lr åk till bmw pröjsa en 500dring och låt dem testa den |
bole |
a juste...kanske inge CD, kanske tråkiga fälgar, kanske tråkig färg kanske inge skinn kanske inga sportstolar... |
| Här är en som defenitivt är för DYR. Länk | |
bole |
mmm men verkar som om snubben har investerat både mkt pengar o tiden i den...han verkar värdesätta den efter sig själv och inte marknaden :) |
|
Jag vet att det har noterats tidigare, men det förtjänar att upprepas: det kan absolut finnas rost på 98:or. Klassiskt ställe på E46 är huvens framkant, på undersidan. Här går det även att rost hitta på relativt nya vagnar. Vad gäller priset så får man vad man betalar för. Jag begär t.ex. 149' för min, och visst, det är högt om man jämför med flera andra. Men jag tittade och tittade innan jag handlade, och det skrämmande vilken variation det är på skicket. Jag hittade en pedantvagn som så uppenbart stack ut och jag vill helt enkelt ha tillbaka en del av pengarna, även om jag förstår att det måste finnas prutmån. Går man till värderingsforumet och tittar så uttalar sig många slentrianmässigt. Men i en annan länk så lovprisades Hassos 528-96 som såldes för 130-tusen. Kontentan är att man måste titta på skicket och miltal, och inte stirra sig blind på pris och årsmodell. Personligen så köper jag hellre en klockren 98:a än en hyfsad 00:a. |
|
|
Player, det är inte en person som säljer 328an utan flera "vi" kan sänka priset....ovanligt minst sagt!..:) /Simon |
|
|
Får du den för 100000 så tycker jag att priser är rimligt med tanke på mittalet. MEN, med tanke på bilfirmans rykte så tycker jag att du kan kräva ett M-test + diagnos. Om dom vägrar så bekosta det själv! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.